Home » » BN AKAN KALAH DALAM PRU 13 – Tun Mahathir

BN AKAN KALAH DALAM PRU 13 – Tun Mahathir

Written By canang on Jumaat, 10 Ogos 2012 | 8/10/2012 05:43:00 PG


SHAH ALAM - Di sebalik spekulasi bahawa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan dipanggil dalam waktu terdekat, Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan, kekurangan besar yang sedang dilalui Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri ialah beliau mewarisi sebuah kerajaan yang lemah.

"Masalah di sini bukan Najib... beliau pemimpin sebuah kerajaan yang lemah," kata Dr Mahathir yang menyandang jawatan Perdana Menteri selama 22 tahun sebelum bersara pada Oktober 2003.

Rakan Umno dalam BN iaitu MCA, Gerakan dan MIC telah berhadapan dengan masalah kepimpinan sehingga menyebabkan perikatan itu lemah.

Bercakap kepada Bloomberg, Dr Mahathir berkata, sebarang bentuk berpaling tadah akan menyebabkan "BN kalah dalam pilihan raya akan datang."BN, perikatan 13 parti memerintah Kerajaan Pusat sejak negara merdeka.

Najib mengambil alih jawatan perdana menteri pada April 2009 - setahun selepas PRU12, yang menyaksikan BN hilang majoriit dua pertiga di Parlimen selain kehilangan kuasa kerajaan di empat lagi negeri.

P/S : Ops..... Sebenarnya 5 negeri + 1....Perak dah dirampas balik dgn cara kotor...jangan lupa Wilayah Persekutuan pun PR punya juga...Nampak ada kebenaran apa yang diperkatakan oleh Tun Dr Mahathir....BN akan kalah....Jika diamati PRU thn 2008, Sabah dan Sarawaklah yang menjadi kesinambungan Umno/Bn untuk terus berkuasa....melihat kepada situasi PRU Sarawak dan situasi di Sabah ketika ini menwajarkan apa yang diperkatakan Tun Mahathir itu.......iaitu BN dalam keadaan lemah dan akan kalah pada PRU13.....Jangan lupa yer Tun anda juga akan diheret ke muka pengadilan sekiranya UMNO/BN

PAUTAN

Alamak! Musytari akan hilang dan muncul semula awal pagi 12 Ogos 2012 ni!

Cara Mengetahui Waktu Subur Wanita!

Menikmati Kelazatan Hidangan ‘Penis’


PERINGATAN: Sila sedia kan tisu sebelum terus membaca,kerana kisah ini mungkin akan membuat kan air mata anda mengalir sepanjang membaca kisah ini.
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger