Home » » BAJET UNTUK ARTIS MALAYSIA HANYA RM6 JUTA SETAHUN UNTUK BAJET TAHUN 2013 TU PUN NTAH KEMANA PEGI DUIT TU..

BAJET UNTUK ARTIS MALAYSIA HANYA RM6 JUTA SETAHUN UNTUK BAJET TAHUN 2013 TU PUN NTAH KEMANA PEGI DUIT TU..

Written By canang on Selasa, 12 Februari 2013 | 2/12/2013 12:00:00 PTG

BAJET UNTUK ARTIS MALAYSIA HANYA RM6 JUTA SETAHUN UNTUK BAJET TAHUN 2013 TU PUN NTAH KEMANA PEGI DUIT TU..., MANAKALA BAYARAN UNTUK ARTIS KOREA PSY PULA RM 2 JUTA PERSEMBAHAN TAK SAMPAI 15 MINIT.....KESIAN ARTIS TEMPATAN DIANAK TIRIKAN OLEH KERAJAAN UMNO/BN....KAHKAHKAH.....

Zed Zaidi: Jangan pinggirkan artis tempatan!

Tidak berpuas hati dengan tindakan kerajaan yang memanggil artis Korea, Psy, untuk mengadakan persembahan sempena sambutan Tahun baru Cina di Pulau Pinang, Presiden Seniman, Zed Zaidi, terus mempersoalkan perkara itu.

Katanya, bayaran RM2 Juta untuk penyanyi itu langsung tidak masuk akal dan 'buang duit' semata-mata.

"Dengan nilai sebanyak itu, kita mampu memanggil lebih daripada 10 artis tempatan. Bagaimana artis nak sokong kerajaan sedangkan mereka tidak memberikan keistimewaan itu?

"Artis luar senang mendapat imbuhan di negara kita sedangkan artis kita sukar mendapatkan keistimewaan itu di luar negara. Malah, ada di antaranya hanya ditabur janji manis, namun hanya indah khabar dari rupa.

"Saya pernah menyuarakan Skim Insurans Seniman, namun sehingga kini masih belum dilaksanakan. Begitu juga dengan Bajet 2013 yang diumumkan baru-baru ini. Mana bajet RM6 Juta yang dijanjikan?," soal Zed.

Tambah Zed lagi, Seniman turut menghadapi kesukaran mendapatkan dana daripada kementerian dalam usaha membantu golongan artis yang memerlukan.

http://www.sinarharian.com.my/hiburan/artis-serta-pembangkang-reaksi-pemimpin-artis-1.130151












Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger