Home » » Perancis Lakukan Serangan Pertama Terhadap Daulah Khilafah Islamiyyah

Perancis Lakukan Serangan Pertama Terhadap Daulah Khilafah Islamiyyah

Written By canang on Selasa, 23 September 2014 | 9/23/2014 08:04:00 PTG


Perancis Lakukan Serangan Pertama Terhadap Daulah Khilafah Islamiyyah
BAGHDAD, IRAQ-Perancis, meneguhkan pendirian mereka menjadi sekutu AS dengan melakukan serangan pertamanya terhadap Daulah Khilafah Islamiyyah, Serangan Perancis menggunakan pesawat-pesawat tempur Rafale ke arah gudang logistik Daulah Khilafah Islamiyah beserta bom-bom GBU-12 yang dikendalikan dengan laser ke wilayah Mosul Iraq.
Sumber-sumber di kementerian pertahanan Perancis mengatakan dua pesawat jet menjatuhkan bom-bom GBU-12 yang dikendalikan dengan laser ke wilayah Mosul. Juru bicara Kurdish Halgord Hekmat menyebutkan lokasi yang dimaksud sebagai Tal Mus, yang berada di antara kota Mosul dan Zumar.
Perancis, demikian juga dengan England, telah mengirimkan pesawat-pesawat mereka ke wilayah udara Iraq dalam rangka menjalankan misi pengintipan.
Pesawat Amerika Syarikat telah melancarkan lebih dari 170 serangan sejak 8 Ogos yang lalu, namun Presiden Barack Obama berkeinginan membangun rangkaian antarabangsa yang luas.
Serangan bom diluncurkan untuk melindungi para warga Kurdish yang berkomplot dengan Rejim Syiah Nushairiyah Iraq untuk menghadapi para jihadis serta sebagai upaya untuk membantu pasukan PKK daerah otonomi itu mengambil dan menawan kembali wilayah-wilayah yang jatuh ditangan Mujahidin. Wallahu a’lam bis showab!
Sumber : Antara News
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger