Home » » Pakar Bedah Otak Harvard yakini kehidupan selepas mati.

Pakar Bedah Otak Harvard yakini kehidupan selepas mati.

Written By canang on Ahad, 8 Mac 2015 | 3/08/2015 04:31:00 PTG

 Adakah kita mempunyai jiwa? Adakah kehidupan selepas kematian? Akhirat adalah sesuatu yang telah dialami oleh orang-orang yang tak terhitung sejak sejarah bertulis yang telah kembali untuk memberitahu cerita mereka, dengan akaun yang patut diberi perhatian mengalami tangan pertama oleh Harvard terlatih pakar bedah otak otak 25 tahun, Dr Eben Alexander. Ini bukan sahaja satu lagi akaun akhirat yang boleh dihapus kira sebagai suatu khayalan. Sebelum kita melihat bagaimana pengalaman beliau akhirat menentang semua penjelasan saintifik, mari meneroka akaunnya sedikit.

 Sebelum pengalamannya, beliau tidak percaya kewujudan semangat bukan fizikal. Terlatih di sekolah perubatan barat dan dikelilingi oleh rakan-rakan perubatan yang mendalam melabur memandangkan materialisme alam semesta, dia berfikir bahawa idea jiwa adalah aneh. Seperti kebanyakan "skeptis", beliau percaya cerita akhirat menjadi halusinasi atau produk daripada imaginasi manusia. Dr Alexander mengubah fikiran selepas dia berada dalam keadaan koma selama tujuh hari disebabkan oleh meningitis bakteria yang teruk.

 Semasa koma dia mengalami perjalanan yang jelas ke dalam apa yang diketahuinya adalah akhirat, melawat alam syurgawi dan tidak begitu syurga. Selepas pulang ke badannya dan mengalami penyembuhan ajaib terhadap semua kemungkinan, dan pergi untuk menulis NY Times # 1 jualan terbaik buku "Bukti Syurga." Apa Dr. Alexander mengesahkan bahawa kehidupan kita di sini adalah hanya ujian membantu jiwa kita berkembang dan berkembang, dan bahawa cara kita berjaya dalam berbuat demikian adalah untuk meneruskan dengan kasih sayang dan belas kasihan. Berikut adalah beberapa perkara penting lain yang dibuat: -
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger