Home » » Perang Dunia ke-3 akan berlaku di Laut China Selatan:-Menurut pakar penganalisis geopolitik Antarabangsa

Perang Dunia ke-3 akan berlaku di Laut China Selatan:-Menurut pakar penganalisis geopolitik Antarabangsa

Written By canang on Khamis, 28 April 2016 | 4/28/2016 06:38:00 PTG

Perang Dunia ke-3 akan berlaku di Laut China Selatan:-Menurut pakar penganalisis geopolitik Antarabangsa.
Dendam Russia terhadap USA kes ‪#‎MH17‬ dan dendam China terhadap USA kes ‪#‎MH370‬ akan diselesaikan dengan perang Dunia di Laut China Selatan.
Menurut pakar penganalisis geopolitik Antarabangsa Allen L Roland. Phd. Amerika Syarikat sudah tidak ada pilihan lagi melainkan berperang dengan sekutu Russia dan China di Laut China Selatan. Jika tidak Amerika Syarikat akan terus bangkrup akibat serangan ekonomi baru sekutu Russia dan China.
Faktor-faktor yang pasti berlakunya perang Dunia ke-3 di Laut China Selatan.
1- Pembukaan BRICS bank dari sekutu Russia dan China membolehkan negara membangun meminjam wang dengan kadar faedah yang rendah. Akibat daripada ini IMF dan Bank Dunia yang didalangi USA-ISRAEL akan jatuh bangkrup.
2- Ekonomi baru BRICS mengancam USA-ISRAEL. Dollar akan menggantikan Yuan dalam masa terdekat. China akan menjadi kuasa ekonomi baru no.1 dunia menggantikan USA-ISRAEL.
3- USA-ISRAEL sudah kehilangan sumber pendapatan haram hasil minyak curi Syria sebanyak Usd 100 billion setiap tahun. Ini disebabkan serangan agresif Russia menghapuskan semua terrorist binatang ternakan USA-ISRAEL mencuri minyak di Syria.
4- Pesawat pengawasan AP8 Poseidon USA yang berpengkalan di Malaysia telah menceroboh pulau-pulau kecil China untuk membuat provokasi dan berita palsu CNN. Ini mendatangkan kemarahan Kerajaan China.
5- Kapal-kapal perang USA yang berpengkalan di Filipina telah menceroboh perairan China memasuki had 12 batu nautika mencabar kedaulatan negara China.
China yang bersekutu dengan Russia bersumpah akan memerangi habis-habisan semua sekutu USA di Laut China Selatan.
Russia dan China akan menggunakan semua senjata Nuclear yang ada untuk menyerang semua pengkalan USA di Laut China Selatan hingga ke Guam seterusnya menyerang Washington USA.
http://www.veteranstoday.com/…/world-war-three-will-begin-…/
Share this article :

1 ulasan:

Unknown berkata...

Fakta diatas adalah tidak benar dan tidak ada dapat dibuktikan. Fakta yang jelas yang menyebabkan ketegangan di Laut China Selatan adalah isu pertindihan sempadan maritim negara yang dibenarkan dibawah Undang2 Laut Antarabangsa UNCLOS.

Sempadan maritim yg dijana oleh Malaysia contohnya adalah berdasarkan kepada UNCLOS. Negara China pulak membuat tuntutan berdasarkan ideologi dan fakta sejarah. Kawasan yang dituntut China merangkumi hampir kesemua laut Sabah dan Sarawak. laut di Sabah dan Sarawak hanya tinggal 50-80 km dari pantai. UNCLOS membenarkan hak zon ekonomi ekslusif EEZ hingga hampir 400 km dari pantai.

Disebabkan kaedah yg digunakan Cina agak agresif untuk mendapatkan hakmilik mereka di Lautan Malaysia Filipin dan Vietnam, maka kuasa besar luar saperti USA Jepun dsbnya merasa ketidak adilan masalah pertikaian di Laut China Selatan.

Perang Dunia Ke 3 mungkin boleh berlaku jika pihak2 kuasa besar tidak akur kepada Undang2 Antarabangsa. Jadi tidak payah buat cerita mat jenin dalam isu ini.

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger