Home » » Skandal Najib, UMNO Nampak Bangang Di Mata Rakyat Malaysia dan Dunia

Skandal Najib, UMNO Nampak Bangang Di Mata Rakyat Malaysia dan Dunia

Written By canang on Jumaat, 1 April 2016 | 4/01/2016 08:17:00 PTG


Dalam satu forum di Akademi Kepimpinan Kapten Hussein baru-baru ini, bekas exco Pemuda UMNO Hulu Selangor Moohamad Faizal Abdul Raub berkata beliau tidak sabar untuk melindungi reputasi Umno sebagai sebuah parti yang berdiri untuk kebenaran kononnya, tapi cara isu 1MDB dikendalikan telah merosakkan imej Umno.
“Rakyat boleh melihat bagaimana pemimpin-pemimpin Umno mengendalikan isu 1MDB itu dan ianya sangat teruk,” katanya.
“Kenyataan mereka berubah-ubah dan berbelit-belit sedangkan bukti terhadap 1MDB jelas. Oleh itu, pemimpin UMNO kelihatan seperti orang bodoh di mata rakyat. ”
Sebelum peletakan jawatannya, Faizal adalah Timbalan Pengerusi dan Ketua Pemuda UMNO Cawangan Keliang, Beliau juga merupakan ahli exco Pemuda UMNO Hulu Selangor.
“Saya berharap ahli-ahli Umno tidak mengikuti pemimpin-pemimpin mereka secara membuta tuli dan menutup mata mereka terhadap kesalahan yang mereka lakukan,” katanya.

Beliau mendakwa bahawa pemimpin-pemimpin Umno tidak menegur cara Najib mengendalikan isu skandal 1MDB kerana mereka takut kehilangan jawatan mereka dan keuntungan yang mereka perolehi dengan menunjukkan kesetiaan.
Beliau berkata beliau bersetuju dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bahawa Najib terlalu proaktif dalam mendiamkan pengkritik skandal 1MDB.
“Dia akan menghukum sesiapa sahaja yang menimbulkan persoalan tentang skandal 1MDB,” katanya.
“Barangsiapa yang berbuat demikian akan dianggap sebagai pengkhianat kepada parti. Mereka akan dianggap berdosa.
“Tindakan akan diambil terhadap mereka yang menyentuh isu 1MDB, termasuk menembak mereka daripada jawatan mereka serta mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka.” – Sumber Suarakamiibaru
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger