Home » » TMJ 'gerun' pada skuad Najib

TMJ 'gerun' pada skuad Najib

Written By canang on Khamis, 28 Julai 2016 | 7/28/2016 05:11:00 PTG

Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyifatkan saingan JDT untuk meraih gelaran juara Liga Super musim ini bakal berlangsung sengit.
Antara lain, kata beliau, pasukannya perlu berdepan dengan skuad Felda United yang dianggapnya memiliki kelebihan sebagai 'pasukan perdana menteri'.
"Mana saya boleh lawan, ini pasukan Datuk Seri Najib (Razak)," katanya dengan nada gurauan.
Tunku Ismail berkata JDT pasukan kecil, justeru beliau berpendapat skuad Felda United mempunyai peluang yang sangat baik.
"Bagaimanapun, saya bangga kerana saya tidak menggunakan wang kerajaan yang sepatutnya milik rakyat untuk membina sebuah kelab bola sepak.
"Saya tidak membina stadium menggunakan wang peneroka atau wang dari kontraktor yang melobi bagi mendapatkan projek di dalam Felda," katanya dalam satu wawancara disiarkan di Facebook rasmi JDT sebentar tadi.
Seleweng dana orang miskin
Selepas 15 perlawanan JDT kini berada di puncak Liga Super dengan pungutan 39 mata, meninggalkan Felda United di tempat kedua dengan perbezaan dua mata.
Tunku Ismail berkata, Felda ditubuhkan oleh bapa Najib Allahyarham Tun Abdul Razak untuk membasmi kemiskinan.
Bagaimanapun menurutnya hari ini wang yang sepatutnya digunakan oleh peneroka dibelanjakan secara sewenang-wenangnya untuk kontraktor tertentu Felda.
Ia juga dakwa TMJ membolehkan beberapa individu yang memegang jawatan tinggi Felda 'membuat wang'.
"Ini adalah kes yang jelas penyelewengan dana yang diperuntukkan untuk golongan miskin. Saya bangga dengan kelab yang saya telah bina dan terkenal di Asia Tenggara.
"JDT diiktiraf di peringkat global, di mata dunia. JDT dibiayai oleh penaja dan juga para pelabur yang melabur di negeri Johor," jelasnya.
Tambah beliau, Najib diharap boleh memberi sedikit nasihat kepada pihak yang bertanggungjawab.
"Wang kerajaan mesti digunakan untuk kebaikan rakyat dan keutamaan perlu diberikan kepada rakyat.
"Saya amat berbangga dengan Kerajaan Johor dan saya memuji mereka atas kerja keras dan dedikasi mereka terhadap rakyat," jelasnya.malaysiakini
Share this article :

1 ulasan:

Unknown berkata...

Salute lah saya kat TMJ,.berani kerana benar dan takut bererti bersalah,.orang yg berani saja akan sering mengeluarkan berbagai kenyataan berfakta demi Rakyat dan negara,.menakala orang yg mendiam diri terus mengunci mulut lagak se ekor tikus mondok hanya mencari makan didalam kegelapan hakikatnya perut terus memboroi,..

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger