Home » » Dana Lebih Selamat Jika Dalam Akaun PM – Abdul Rahman

Dana Lebih Selamat Jika Dalam Akaun PM – Abdul Rahman

Written By canang on Jumaat, 5 Ogos 2016 | 8/05/2016 10:27:00 PTG

PETALING JAYA: Ahli Umno bersetuju dengan amalan sumbangan politik yang disalurkan ke dalam akaun peribadi presiden parti.
Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, pada masa lalu, sumbangan disalurkan ke dalam akaun pemegang amanah yang membawa kepada pelbagai kerumitan.
“Apabila Tun Dr Mahathir Mohamad mahu menyerahkan aset parti kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi, beliau menghadapi masa sukar kerana ahli proksi tidak mengisytiharkan dana tersebut sebagai milik parti.
“Sesetengah ahli yang melalui perceraian berdepan situasi di mana pasangan mereka mengisytiharkan aset tersebut bukan milik Umno,” katanya dalam satu temubual di TV1 pada Selasa.
Rahman berkata beliau dan ahli-ahli parti berasa lebih yakin dengan dana disalurkan dalam akaun presiden kerana ia lebih selamat di sana.
“Malah adalah menjadi tanggungjawab presiden parti untuk mencari dana bagi membiayai aktiviti parti.
“Mengapa saya tidak gembira jika presiden saya dibuktikan tidak bersalah.
“Malah jika beliau melakukan kesalahan tersebut, Allah melarang, tidak ada keperluan Clare Brown atau Wall Street Journal (WSJ) kerana ahli Umno sendiri akan mendedahkan isu ini,” katanya.
Abdul Rahman yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata ia adalah perbuatan mulia penderma yang tidak mengenakan sebarang syarat.
“Sebelum ini, wang disalurkan kepada pihak tertentu, mereka tertakluk kepada syarat dan ia menjadikan perjanjian tersebut tidak sah.
“Ia adalah sama seperti kita memberikan wang kepada warga Palestin dan Gaza kerana kita percaya dalam perjuangan,” katanya.
-mstar
Share this article :

2 ulasan:

Unknown berkata...

Satu kenyataan Yg amat gampang daripada seorang Menteri Yg terlebih makan dedak,.rasanya lebih Baik anda duduk dibangku sekolah mencukupkan Ilmu dalam perakaunan dan mutu Public Speaking anda ,.disebabkan saranan anda itu langsong tak ada Value di hati Rakyat Malaysia ,. Cukup2 lah dengan kenyataan Bodoh anda itu,..

mansor berkata...

Ampu jangan tak ampu...kemudian dapat amput..
Jihihijij

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger