Home » » Pasangan pelajar ditahan kes buang janin di Hospital Melaka

Pasangan pelajar ditahan kes buang janin di Hospital Melaka

Written By canang on Khamis, 19 Ogos 2010 | 8/19/2010 05:00:00 PTG

MELAKA: Sepasang kekasih pelajar institusi pengajian tinggi di sini ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes pembuangan janin ke dalam sebuah tong sampah di wad kecemasan Hospital Melaka, dekat sini, awal pagi semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata seorang daripada mereka ditahan di sebuah rumah di Batu Berendam manakala seorang lagi di sebuah wad di Hospital Melaka petang semalam.
Click Here
"Kedua-duanya kini ditahan reman sehingga 21 Ogos ini dan kes mereka sedang disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan membuang mayat secara sulit," katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Mohd Adnan berkata, mengikut aduan diterima, wanita terbabit datang ke wad kecemasan Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan kira-kira jam 4 petang.

Katanya, pegawai perubatan yang memeriksa wanita itu kemudian mendapati beliau baru melahirkan anak.

"Ketika ditanya oleh pegawai perubatan itu, wanita berkenaan memaklumkan sudah bersalin di dalam sebuah tandas di hospital berkenaan. Bagaimanapun beliau membuang janin berusia lima bulan itu ke dalam tong sampah berhampiran wad kecemasan," katanya.

Mohd Adnan berkata, sepasukan polis yang dikejarkan ke situ bagi mencari mayat janin dipercayai lelaki itu, bagaimanapun gagal menemuinya sehinggalah kira-kira jam 1.50 tengahari tadi.
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger