Bridget Al Qasam

Bridget Al Qasam

Catatan Popular sepanjang zaman

kaki canang

Latest Post

BERHALA TERTINGGI DI DUNIA - DUBAI

Written By canang on Sabtu, 26 Julai 2014 | 7/26/2014 10:32:00 PG

Aiii...malam ni aku xnak cerita pasal adobe atau pun tentang cinta tetapi malam ni aku nak tunjukkan sesuatu kat korang.Mybe korang boleh lihat dengan jelas sekarang tentang kedatangan hari kiamat.Takut bila kita menghitung semua tanda2x hari kiamat yang makin hampir, salah satunya manusia berlumba2x membina bangunan y tinggi2x serta mengejar kemodenan dengan pantas.Kemodenan adalah satu kemajuan yang memamg lumrah dalam dunia kita sekarang ni.bermacam2x kita lihat bangunan y tinggi2x, sesuatu negara yang pesat membangun sekarang ni adalah Dubai, pada asalnya aku sangat kagum dengan perubahan Dubai y amat ketara, dengan bangunanya y tertinggi di dunia, dengan pulau buatan yang mengubah peta dunia, dengan tempat membeli belah y terbesar di dunia, semuanya Dubai kuasai sekarang ni.Selepas ini ada pembangunan lagi di Dubai, bangunan yang lebih tinggi dari Burj Khalifa.Dalam kemodenan di Dubai ni ada satu part yang aku tak suka pasai pembangunan diorang.Kalau korang nak tahu apa yang membuatkan aku tibe2x beralih hati terhadap Dubai ini adalah tentang berhala yang tertinggi di Dubai.Aku sekarang tak nak cerita panjang.Apa yg aku nampak & aku bace korang boleh saksikan sekali dengan paparan gambar di bawah ni.Sekian










NOTE : 

Hafal 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi atau 10 ayat terakhir – Seorang muslim yang menghafal sepuluh atau tiga ayat pertama dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal, atau siapa yang membaca sepuluh ayat pertama dan sepuluh ayat terakhir dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal..

Dalilnya adalah hadis dari Abu Darda radliallahu `anhu dari Rasulullah SAW Bersabda:

“Barangsiapa yang menghafal sepuluh ayat pertama dari surah Al- Kahfi terjaga dari fitnah Dajjal.” (HR. Muslim, Abu Dawud, Nasai, Tirmidzi)

“Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat terakhir dari surah Al-Kahfi akan terjaga dari fitnah Dajjal.”(HR Imam Ahmad)

-Baca doa selepas Tahiyyat Akhir seperti berikut:- kewajipan untuk berlindung dari fitnah Dajjal merupakan perkara yang amat penting buat kita. Kerana dalam sebegitu banyak hadis2 kita telah di diberi beberapa ‘amaran’ oleh Rasulullah s.a.w tentang bahayanya Dajjal.sumber

Video- Saksikanlah Kecekapan briged Al-Qassam

Written By canang on Jumaat, 25 Julai 2014 | 7/25/2014 11:17:00 PTG

Video-Pertahanan Udara Briged Al Qassam




BULATKAN TEKAD, BOIKOT ASTRO JIKA KAMU SEORANG ISLAM DAN BENCI ISRAEL !

Written By canang on Khamis, 24 Julai 2014 | 7/24/2014 09:07:00 PTG

BULATKAN TEKAD, BOIKOT ASTRO JIKA KAMU SEORANG ISLAM DAN BENCI ISRAEL !
Pada ketika umat Islam seluruh dunia sedang sakit hati dengan Zionis Israel, sebuah kelompok manusia yang merampas dan melakukan kekejaman serta penindasan ke atas masyarakat yang serba-serbi kekurangan...
ASTRO yang dimiliki oleh Ananda Krishnan dan merupakan pemonopoli siaran televisyen kabel yang mengenakan bayaran sesuka hati, mengambil sikap MENENTANG KERAJAAN MALAYSIA, umat Islam di negara ini dan perjuangan rakyat Palestin.
ASTRO yang bersikap seperti maharaja di negara ini telah memutuskan untuk menyalurkan kewangan, bantuan serta dana kepada Zionis untuk terus membunuh rakyat Palestin menerusi perlantikan AMDOCS sebagai 'Subscriber Management System' syarikat media tersebut.
Selama ini, tiada sesiapa pun hatta Menteri Penerangan pun yang dapat menegur ASTRO.
ASTRO tidak pernah terikat atau patuh kepada sesiapa pun, termasuklah kepada SKMM yang semakin nyenyak tidur dan hidup bergelumang dengan timbunan wang yang merupakan UFTI syarikat-syarikat telekomunikasi kepada SKMM.
Selama ni, ASTRO telah menerima pelbagai bentuk kecaman terutama perkhidmatannya yang sangat uzur pada waktu hujan.
ASTRO kemudiannya menaikkan yuran dan pelanggan perlu membayar harga lebih kononnya sebagai penanggung kos perkhidmatan yang telah dipertingkatkan.
Bagaimanapun, perkhidmatan ASTRO tetap di takuk lama. Program-program yang disiarkan adalah program-program lapuk yang diulang-ulang siar berpuluh-puluh kali. Yang dipertingkatkan hanyalah bayaran bil oleh pelanggan.
Sekarang, pendedahan telah dibuat oleh Dr. Asyraf Wajdi Dusuki membabitkan kerjasama ASTRO dengan Zionis Israel.

"Barang siapa menguasai bumi Palestin bererti dia akan menguasai dunia" : Solahuddin al Ayyubi.

"Barangsiapa menguasai bumi Palestin bererti dia akan menguasai dunia" : Solahuddin al Ayyubi.
Soalan 1 - Adakah Solahuddin al-Ayyubi berbangsa Palestin? Jawapannya bukan.
Soalan 2 - Adakah Solahuddin berbangsa Arab? Jawapannya juga bukan.
Soalan 3 - Kenapakah Solahuddin yang bukan berbangsa Palestin dan bukan orang Arab ini telah berhabis-habisan sehingga seluruh usianya digunakan untuk pembebasan Masjid al-Aqsa dan Palestin?
Ini adalah satu soalan cepu emas yang perlu dijawab oleh kita semua.
Bahkan, pernah beliau ditanya akan kenapa beliau sentiasa kelihatan serius dan tidak pernah ketawa setelah diangkat menjadi Sultan. Namun beliau menjawab, “Bagaimana mungkin untuk aku ketawa sedangkan Masjid al-Aqsa masih berada di bawah jajahan musuh”.
Baca lagi :
http://zainurrashid.com/?p=184

Reaksi Erra Fazira paling mengejutkan isu keretakan rumahtangga Awie

Pelakon Erra Fazira yang ditemui semasa majlis pelancaran filem Warna Cinta Impian di Hotel Le Meridien Hotel Kuala Lumpur telah memberitahu bahawa untuk raya kali ini dia akan beraya bersama-sama dengan puteri kesayangannya, Aleesya. “Alhamdulillah pada tahun ini giliran saya bersama Aleesha untuk beraya bersama. Lagipun kampung saya tidaklah terlalu jauh hanya 45 minit sahaja dari KL.” Tambahnya lagi, raya pada tahun ini disambut secara bersederhana sahaja dan tidak terlampau mewah. Dia turut memberitahu kepulangannya itu juga untuk bersama-sama ibu tercinta di kampung halaman yang kini kurang sihat. “Raya pada tahun ini sangat sederhana dan saya hanya menyediakan beberapa helai pakaian untuk Aleesha dan beberapa lagi yang lain untuk keluarga saya. Setakat ini anak saya sihat dan semakin membesar. Kepulangan ini juga untuk menjenguk ibu saya yang kurang sihat.”

Sementara itu, Erra Fazira juga agak sedikit terkejut apabila timbulnya isu rumah tangga bekas kekasihnya, yang kini semakin hangat dilaporkan di media-media massa tempatan. Baginya Awie mempunyai caranya yang tersendiri untuk mengendalikan dan menyelesaikan masalah yang dihadapinya kini. “Mula-mula saya agak terkejut apabila rumah tangganya dilaporkan sedang bergolak. Saya tahu pun melalui akhbar-akhbar serta blog-blog yang melaporkannya. Tapi saya tahu Awie ada caranya yang tersendiri untuk mengendalikan masalahnya itu, lagipun dia mempunyai banyak pengalaman dan saya sebagai sahabatnya mendoakan agar perkara ini dapat diselesaikan dengan segera dan berharap mereka berdua berbaik semual.” Sumber

PERCAYA ATAU TIDAK... SEORANG UNIT KHAS PENINJAU AL-QASSAM MENYUSUP MASUK KE KEM ISRAEL DENGAN TANGAN KOSONG....

PERCAYA ATAU TIDAK... SEORANG UNIT KHAS PENINJAU AL-QASSAM MENYUSUP MASUK KE KEM ISRAEL DENGAN TANGAN KOSONG....
Briged Izzuddin al-Qassam yang telah diasaskan penubuhannya oleh Sheikh Ahmad Yassin.
Briged al-Qassam mereka Telah diktiraf daripada pimpinan kerajaan yang memerintah Semenanjung Gaza.
Tiada sesiapa yang tahu maklumat lanjut mengenai kekuatan sebenar briged ini tetapi akhirnya menjelaskan bahawa mereka mempunyai ahli battalion yang terlatih seramai kira-kira 25,000 orang di kalangan pemuda-pemuda diantara umur 18-30 tahun. Hakikatnya tindakan mereka melebihi dari kehebatan hero-hero katun dari cerita-cerita barat..
Dan briged ini juga mempunyai skuad wanita walau pun mereka tidak berada di barisan depan ketenteraan,namun tiada yang pasti dihadapan atau dibelakang, juga mereka juga sukar dikenali...
Juga tiada siapa yang tahu pusat latihan Briged al-Qassam ini. Amat sukar membezakannya berperang atau pon latihan, mungkinkah kedua-dua sekali.....

| Terkini | Kejayaan Briged-Briged Mujahidin Di Gaza sehingga 23 Julai 2014

| Terkini | Kejayaan Briged-Briged Mujahidin Di Gaza sehingga 23 Julai 2014
Tentera rejim Zionis yang terbunuh : 92
Tentera rejim Zionis yang cedera : 168
Tentera rejim Zionis yang ditawan : 1
Jip tentera rejim Zionis yang berjaya dimusnahkan : 7
Pesawat kecil tentera rejim Zionis yang berjaya dimusnahkan : 3
Kereta kebal tentera rejim Zionis yang berjaya dimusnahkan : 24
Personnel Carrier tentera rejim Zionis yang berjaya dimusnahkan : 10
Jentolak tentera rejim Zionis yang berjaya dimusnahkan :6

Alhamdulillah.
Allahu Akbar.
W

"Cerita Ringkas Mengenai Kumpulan Hamas"Brigade Izzudine Al-Qassam

"Cerita Ringkas Mengenai Kumpulan Hamas"
Sebelum tahun 1990, nama sayap militer Hamas belum dikenali. Tahun itu, bagaimanapun telah menyaksikan sebuah lompatan besar, khususnya Hamas dalam membangunkan gerakan militer, yang kemudian dikenali dengan "Izzudine Al-Qassam".
Al-Qassam nama pejuang Suriah yang syahid, ditembak mati oleh tentera Inggris di Palestin di kota Ya'bad dekat Jenin pada tahun 1935.
Para pemimpin pengasas Brigade Izzudine Al-Qassam mengatakan bahawa gerakan militer itu dibangunkan sebelum Ikhwanul Muslimin membentuk Hamas dan dimulai pada tahun 1980 an dengan nama yang berbeza, termasuk "Mujahidin Palestin" dan "Majd".
Pada 1 Januari 1992, Brigade al-Qassam mengeluarkan pernyataan pertama mereka secara meluas, menyusul operasi yang dilakukan oleh salah satu sel gerakan Hamas itu dan membunuh seorang Rabi di pemukiman Kfar Dorom, Doron Shoshan. Dalam pernyataannya, Hamas memperkenalkan Al-Qassam secara rasmi sebagai sayap militernya.
Setelah penubuhan yang sederhana dengan hanya segelintir pejuang, Brigade al-Qassam sekarang menjadi kekuatan militer yang kuat dan kukuh di Jalur Gaza. Sekalipun, kehadiran mereka di Teping Barat belum diketahui.
Menurut berita yang diterbitkan oleh Al-Qassam pada ulang tahun ke-20, jumlah anggotanya di Gaza saja lebih 20,000 orang. Dengan demikian Hamas memilliki tentera yang professional dengan formasi secara militer, mulai dari individu, batalion dan brigade.
Berita itu mengungkapkan bahawa Al-Qassam memiliki empat brigade, iaitu Brigade Utara Gaza, Brigade Bandar Gaza, Brigade Pusat Gaza dan Brigade Selatan Gaza.
Mereka memiliki tingkat profesional yang sangat tinggi, baik secara individu mahupun kelompok. Menurut kalangan penganalis, kemampuan Al-Qassam, setara dengan pasukan elite AS, SEAL. Mereka dilatih di gurun-gurun dengan latihan yang sangat keras.
Sayap militer Hamas mula melakukan operasi hanya dengan satu pistol. Kemudian, menggunakan senapang dan membuat senapang mesin sendiri. Senjata Al-Qassam terus mengalami revolusi, dan mencakup peringkat peledak seperti "Hoaz" dan kemudian bom bunuh diri menggunakan serbuk peledak dan bom yang dikendalikan dengan sistem remote-jarak jauh.
Pemukiman Sderot menjadi sasaran pertama dari roket Palestin yang dibuat secara lokal dan diluncurkan oleh Al-Qassam pada hari Jumaat, 26 Oktober, 2001. Roket bernama "Qassam 1" ini, dan digambarkan oleh majalah Time sebagai "roket primitif" yang dapat mengubah Timur Tengah.
Roket yang diciptakan Hamas ini berkembang pesat menjadi "Qassam 2", yang mula digunakan pada Februari 2002. Kelompok perlawanan Hamas telah memperluaskan jangkauan roket lebih dari 80 kilometer.
Roket M75 digunakan dalam menghadapi Zionis-Israel dalam perang pada tahun 2012. Serangan terbaru dan invasi Israel di Gaza bulan ini telah digunakan jenis roket R160, yang mampu membalas serangan Israel dan menjangkau pelabuhan Haifa, yang jaraknya mencapai 160 km.
Dalam perkembangan yang luar biasa, Al-Qassam mengumumkan pada tarikh 14 July, tentang kemampuannya memproduksi 3 pesawat tanpa awak (drones) untuk digunakan dalam operasi khusus terhadap Israel.
Bagaimana ini boleh dilakukan oleh Hamas, yang disekat Zionis sejak tahun 2006! Negara satu-satunya yang memiliki drone baru AS. Tapi, sekarang Hamas telah mampu menciptakan drone.
Seperti angkatan bersenjata lain di seluruh dunia, Al-Qassam memiliki unit khusus untuk tugas yang sangat sensitif, operasi udara, artileri dan martir. Selama operasi Israel di Gaza saat ini, pasukan Al-Qassam telah mengumumkan operasi pertama oleh pasukan komando laut, yang menyusup ke Zakim, yang menjadi pengkalan militer Israel yang terletak di kota Ashkelon, meskipun dijaga ketat.
Al-Qassam telah menggunakan teknologi yang canggih untuk menghadapi angkatan bersenjata Israel. Sayap militer Hamas mendakwa bahawa mereka telah menghasilkan rudal anti-tank, seperti "Al-Battar" dan "Al-Yassin", dan kemajuan alat peledak yang menghancurkan mitos tak terkalahkannya tank Merkava, Israel.
Selain itu, sayap militer Hamas itu telah menangkap sejumlah tentera Israel sebagai tawanan, yang terakhir di antaranya adalah Gilad Shalit. Dia ditangkap ketika bertugas aktif pada tahun 2005, dan pembebasannya dibuat dalam pertukaran untuk 1,050 tahanan Palestin sebagai sebahagian dari kesepakatan pertukaran pada tahun 2011.
Brigade Al-Qassam mampu bertempur dalam dua kali peperangan melawan agresi Israel terhadap Jalur Gaza pada tahun 2008 dan 2012, dan mendakwa telah menimbulkan kerugian besar pada Israel.
Pemimpin Al-Qassam ketika ini adalah Mohamed Al-Deif. Israel telah menempatkan dia sebagai sasaran yang akan dimusnahkan dan telah mencuba membunuhnya lebih dari satu kali. Dia dituduh menjadi dalang di sebalik semua operasi militer Al-Qassam

AMERIKA SYARIKAT GAGAL MEMPENGARUHI DUNIA UNTUK MELABEL KUMPULAN PRO PEMISAH UKRAINE SEBAGAI PENGGANAS

Written By canang on Rabu, 23 Julai 2014 | 7/23/2014 01:47:00 PTG

AMERIKA SYARIKAT GAGAL MEMPENGARUHI DUNIA UNTUK MELABEL KUMPULAN PRO PEMISAH UKRAINE SEBAGAI PENGGANAS
Sebelum ini amerika syarikat melalui media pro mereka CNN/BBC menuduh kumpulan pemisah pro russia yang menembak jatuh psawat Malaysian airline di sempadan Ukraine-russia.
Walau bagaimanapun tiada bukti kukuh pesawat MH17 dari Amsterdam ke kuala lumpur itu ditembak jatuh oleh pemisah pro russia. Amerika dengan sikap tergesa gesa membawa perkara ini ke menyuarat PBB untuk mengutuk tindakan pro pemisah russia.
Amerika juga mahu dunia isytihar puak pemisah Di Ukraine sebagai kumpulan pengganas. Amerika mahu menjaga kepentingan mereka di Ukraine. Konflik Ukraine membimbangkan amerika kerana puak pemisah didokongi oleh russia yang juga kuasa besar dunia.
Kumpulan pemisah Ukraine segera mencari kotak hitam untuk disimpan sebelum ianya dijumpa oleh kumpulan pro amerika. Sebelum ini Amerika mendesak kumpulan pemisah pro russia memberi kerjasama dalam siasatan untuk mencari kotak hitam.
Tetapi kumpulan pro russia melihat ini amat bahaya jika amerika masuk campur. Sudah pasti konspirasi akan diatur oleh CIA/MOSSAD & PBB untuk mengenakan sekatan keras terhadap russia.
Presiden russia berjanji akan menyelesaikan perkara ini. Ternyata ianya satu janji ditepati. Kumpulan pemisah pro russia sudah menyerahkan kotak hitam kepada wakil malaysia.
Kasimpulannya :
1- Konspirasi ini didalangi amerika untuk mengalihkan isu palestin-israel yang sedang berperang. Israel terus membantai rakyat palestin.
2- Amerika juga mahu dunia melabel kumpulan pemisah russia sebagai kumpulan pengganas. Kerana kerajaan Ukraine sekarang ini adalah pro amerika. Puak pemisah pula pro russia.
3- amerika mahu mencari pengaruh terlebih dahulu sebelum iystiharkan perang terhadap puak pemisah Ukraine. Jika ini berlaku, maka perang dunia ke-3 bakal meletus. Russia akan masuk campur pertahankan puak pemisah Ukraine.
4- amerika sedar mereka sudah banyak kehilangan pengaruh dunia disebabkan Konflik israel-palestin yang dilihat amerika terus membisu diatas pencabulan dilakukan oleh israel.
BERHATI HATI DENGAN FITNAH DAJJAL AKHIR ZAMAN !!!
Blogger Widget Get This Widget

comment pembaca

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger