22/10/2014

22/10/2014

Catatan Popular sepanjang zaman

kaki canang

Latest Post

Liwat ll |Video| Lagu Rakyat oleh Adam Adli "featuring" hadapan Mahkamah Persekutuan

Written By canang on Jumaat, 31 Oktober 2014 | 10/31/2014 10:03:00 PTG



Liwat ll, Hari ke-4:Anwar: Shafee lebih minat perkara 'ghairah '


Anwar: Shafee lebih minat perkara 'ghairah '
Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah yang bertindak di pihak pendakwaan lebih berminat untuk mencemar nama baiknya dan bukan menangani hujah pembelaan.
"Apa yang dilakukannya adalah membangkitkan perkara mengghairahkan untuk (dimainkan oleh) Utusan (Malaysia) dan TV3.
"Pemahaman saya ke atas amalan (guaman) ini, beliau sepatutnya menjawab isu yang dibangkitkan oleh pembelaan,” katanya ketika ditemui pemberita selepas persidangan rayuan sabitan Liwat II ditangguhkan tengahari ini.
Katanya, pasukan pembelaan beliau menjalankan “tugas cemerlang” namun Shafee tidak menjawab hukah yang dikemukakan berhubung bukti DNA.
Persidangan di Mahkamah Persekutuan yang berlangsung kini adalah untuk mendengar rayuan Anwar ke atas sabitan kes tersebut.
Shafee menyambung penghujahannya hari ini dengan mengemukakan butiran mengghairahkan berhubung kejadian liwat itu.
Peguam yang dilantik kerajaan itu memberitahu wartawan bahawa beliau sudahpun selesai mengemukakan 20 peratus daripada penghujahannya.
Ia akan bersambung pada hari Isnin, dan pihak pembelaan juga akan mengemukakan hujahan balas.
Ketua Hakim, Tun Ariffin Zakaria memberi gambaran bahawa persidangan itu mungkin akan dilanjutkan sehingga hari Selasa.
 Wow....pendakwa apa kelas dia ni...
Sepatutnya dia berhujah menentang hujah lawyer dsai, tapi apa yg dia cakap tadi banyak kearah fantasi seks...dan aku hampir pasti media pro umno akan memuatkan hujah² ghairah fantasi seks beliau sebagai berita utama...!!!

5 Sebab kes liwat DSAI langsung tidak masuk akal..

5 Sebab kes liwat DSAI langsung tidak masuk akal..
Pertama,
Jika betul DSAI meliwat saiful, kenapa saiful tidak melawan.. saiful pada masa tu muda, gagah takkan senang2 nak bagi orang liwat.. si muda umur 20an diliwat si tua umur 60an takkan tak mampu nak lawan.. perempuan kena rogol pun reti nak lawan.. jika suka sama suka kenapa DSAI sorang saja kena dakwa.. kenapa saiful tak kena dakwa..
Kedua,
DSAI didakwa mengikut sekyen 377B Kanun keseksaan.. seksyen 377B dengan jelas menyebut "Sesiapa yang secara sukarela melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii".. jadi jika mengikut seksyen ini saiful juga mesti didakwa kerana suka sama suka..SOP kes liwat atau rogol, mangsa akan dihantar ke hospital untuk pemeriksaan perubatan untuk mengesahkan adanya tusukan/penetration tetapi 4 doktor, 1 di pusrawi dan 3 di HKL membuat laporan TIADA kesan tusukan.. 1 doktor mungkin khilaf tapi kalau 4 tak mungkin khilaf..
Ketiga,
Bagaimana DNA air mani DSAI boleh ada dalam dubur saiful sedangkan tiada kesan tusukan dijumpai dekat punggung saiful.. adakah betul itu air mani DSAI atau DNA DSAI telah dipalsukan.. ingat lagi semasa DSAI kena tahan beberapa hari di penjara, di sana dia pun disediakan tuala, berus gigi.. jika berus gigi dan tuala dipalit pada kapas lalu kepada DNA tester itu sudah memadai untuk mendapatkan DNA DSAI..
Keempat,
Kenapa nak dekat2 prk kajang tiba2 DSAI disabit bersalah dalam kes liwat.. seolah2 tak nak bagi DSAI bertanding padahal DSAI telah diputuskan tidak bersalah..Kenapa mesti peguam negara yg menjadi pembela saiful dalam kes liwat.. inikan soal peribadi tiada kena mengena dengan hal negara.. mana saiful dapat duit untuk bayar peguam negara.. saiful kerja apa sebenarnya.. jadi boleh nampak kat situ permainan kerajaan zalim..
Kelima,
Saiful dakwa dia diliwat pada 26hb jun dan buat report polis pada 28hb jun.. dalam tempoh 2 hari itu ada lagi ke DNA air mani DSAI.. takkan si saiful langsung tak berak, tak solat, tak basuh dubur.. semata2 nak simpan bukti dalam dubur.. kenapa tak terus je report polis lepas dia kena liwat..
Langsung tak masuk akal! Hanya yg mempunyai akal yg waras saja dapat berfikir DSAI telah difitnah dan dizalimi.. semoga Allah menimpakan balasan ke atas orang yg menganiaya beliau dan orang yg menyokong beliau dipenjara.
Muka cam.. Ci...... i!!!!! Sakit ati plak aku tgk muka dia ni..

Peguam Anwar pertikai analisa pakar DNA kerajaan

Written By canang on Khamis, 30 Oktober 2014 | 10/30/2014 02:00:00 PTG


Bukti DNA tidak boleh diterima sebagai satu-satunya bukti terhadap jenayah yang didakwa dilakukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata pihak pembelaan dalam rayuan kes liwat Ketua Pembangkang itu di Mahkamah Persekutuan hari ini. Peguam Ramkarpal Singh, menyambung keterangan pada hari kedua sebentar tadi, memberitahu mahkamah yang sampel DNA hanya sebahagian daripada keterangan yang menyokong. "Salah anggapan yang sering terjadi ialah terlalu banyak kebergantungan kepada bukti DNA. Kita sering terlupa yang bukti DNA harus menjadi sebahagian daripada keterangan yang menyokong," katanya. Beliau berkata, terdapat kekurangan pada analisis DNA oleh ahli kimia kerajaan, Dr Seah Lay Hong. Ketika memberi keterangan, Seah tidak membawa sebarang catatan, garis panduan atau dokumen membuktikan kerjanya memenuhi piawaian antarabangsa. Ramkarpal berkata beliau juga "mengelak" apabila menjawab soalan dan percanggahan dalam analisisnya membuatkan ia dianggap "tidak selamat". Pasukan pembelaan juga dalam keadaan yang "sangat rugi" semasa perbicaraan kerana ia tidak dapat menjawab balik keterangan pakar DNA itu kerana dokumen yang dirujuk beliau tidak dibawa. Ramkarpal menambah, terdapat juga satu senarai maklumat yang tidak didedahkan kepada pihak pembelaan. Beliau berkata dalam semua kes mahkamah di mana DNA dijadikan bahan bukti, dokumen yang biasanya didedahkan adalah laporan sebenar ahli kimia, kesimpulan penemuan dan laporan teknikal. "Kami tidak diberikan semua ini," katanya. "Kami perlukan maklumat ini. Bukan untuk kami baca di rumah tapi untuk kami tunjuk kepada pakar kami." Beliau berkata, Mahkamah Rayuan tersilap apabila menolak saksi pakar yang dibawa pasukan pembelaan – dua pakar DNA dari Australia, Dr Brian McDonald dan Dr David D Wells. Dalam penghakiman bertulis Mahkamah Rayuan, kedua-dua mereka ditolak sebagai "pakar tidak bertauliah" atas alasan mereka tidak bersama ahli kimia kerajaan semasa menjalankan ujian sampel tersebut. Mahkamah Rayuan juga menganggap mereka sebagai orang asing yang hanya memberikan pendapat bertentangan daripada analisis fakta yang sudah tersedia. Ramkarpal berkata menjadi kebiasaan bagi seorang pakar memberi komen terhadap kerja orang lain, serta menambah ia suatu yang "luar biasa apabila kerja seseorang pakar perlu dikawalselia orang lain". "(Mahkamah Rayuan membuat kesimpulan) tanpa sedikit pun mempertimbangkan bukti mereka. Kecuali pada satu rujukan yang tidak penting, tiada langsung mereka sebut tentang bukti mereka (dalam penghakiman)," katanya. Pasukan pembelaan Anwar setakat ini membina kes bagi menunjukkan pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan, bukan seorang saksi yang boleh dipercayai. Hujah ini disokong dengan wujudnya jurang dan percanggahan dalam keterangan beliau, dan juga dalam item yang digunakan penyiasat polis bagi mendapatkan DNA Anwar. "(Ini semua) ialah keterangan yang menyokong yang perlu diambil kira oleh mahkamah walaupun bukti DNA itu dianggap memuaskan," kata Ramkarpal. Terdahulu, seorang lagi peguam Anwar, Sangeet Kaur Deo, yang juga saudara perempuan Ramkarpal, berhujah mengatakan tiga item yang menjadi bahan bukti dari sel penjara Anwar diambil secara tidak sah. Bahan tersebut ialah berus gigi, botol air dan tuala yang didakwa digunakan oleh Anwar semasa ditahan di lokap. Tiada bukti, kata Sangeet, yang menunjukkan Anwar menggunakan ketiga-tiga item tersebut. Ramkarpal berhujah, sampel DNA yang ditemui pada rektum Saiful, walaupun sepadan dengan DNA dari tiga item diperolehi dari lokap itu, tidak boleh diterima di mahkamah. Ini kerana DNA dari item itu dilabelkan sebagai kepunyaan 'Lelaki-Y' dan tiada konklusi dapat dibuat mengatakan Lelaki-Y ialah Anwar. Rayuan Anwar didengari panel lima hakim diketuai Ketua Hakim Negara, Tun Ariffin Zakaria. Ramkarpal dan Sangeet ialah antara yang mewakili Anwar di dalam pasukan pembelaan yang terdiri daripada 14 peguam, diketuai bekas hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Seri Gopal Sri Ram. Anwar, 67, dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan Mac lalu, tetapi diberi penangguhan sehingga rayuan di Mahkamah Persekutuan selesai. Beliau dituduh meliwat Saiful di sebuah kondominium di Damansara pada 26 Jun 2008. Mahkamah Tinggi membebaskan beliau pada Januari 2012 sebelum keputusan diubah Mahkamah Rayuan pada Mac lalu. Kes liwat ini merupakan kali kedua dihadapi Anwar, pertama pada 1998, apabila dituduh meliwat bekas pemandunya Azizan Abu Bakar. Namun, beliau dibebaskan Mahkamah Persekutuan pada 2004. Kali ini, karier politik Anwar mungkin berakhir jika mahkamah tertinggi mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan. – 29 Oktober, 2014. - See more at:

Betapa Kalutnya Masyarakat Kita - Ustaz Shamsuri Hj Ahmad



Sungai-sungai Di Dalam Syurga - Ustaz Wadi Annuar

Written By canang on Rabu, 29 Oktober 2014 | 10/29/2014 10:18:00 PTG



Dua Masjid Di Perth Di ”serang”,

PERTH, AUSTRALIA (Al-Mustaqbal Channel) – Beginilah kelakuan musuh-musuh Islam, memerangi Islam dan kaum Muslimin, bahkan merusak dan melecehkan tempat ibadah mereka. Di Perth, Australia Barat, dua buah masjid serta sebuah pusat pendidikan Islam di”serang” serta menjadi sasaran aksi vandalisme, akhir pekan lalu. Warga Muslim setempat khawatir hal ini menjadi pertanda meningkatnya sentimen anti-Islam. Astaghfirullah!
Dinding pagar sebuah masjid yang sekaligus menjadi pusat pendidikan, dicoreti tulisan “Ban Islam” yang berarti “Larang Islam”. Sementara sebuah masjid lainnya dilempari botol-botol bir.
Menurut tokoh Muslim setempat, Burhaan Mehtar, serangan semacam ini telah menjadi hal yang sering mereka alami.
“Mungkin cara terbaik menghadapinya adalah mengabaikan serangan yang dilakukan segelintir orang ini,” kata Mehtar kepada ABC.
“Namun setiap orang memiliki batas kesabarannya, dan menjadi ketakutan atas apa yang terjadi,” tambahnya.
Dikatakan, serangan semacam ini menumbuhkan ketakutan terutama di kalangan wanita dan anak-anak muslim. “Ada perasaan khawatir, segalanya bisa saja terjadi,” tukas Mehtar.
Grafiti ini muncul hanya sehari setelah aksi damai di pusat kota Perth yang menyerukan dihentikannya sikap Islamophobia. Aksi itu diganggu oleh sekelompok demonstran anti Muslim.
Banyak peserta unjuk rasa anti-Muslim yang diperintahkan polisi untuk meninggalkan lokasi karena perilaku mereka yang berpotensi memicu kekerasan.
Demikianlah musuh-musuh Islam, mereka tidak akan pernah rela kepada kaum Muslimin hingga mereka bisa mengajak umat Islam berpaling dari agamanya. Astaghfirullah!
Sumber : Kompas/ABC Australia

|VIDEO| 40 tahun dari UM ke Penjara: "Universiti jangan jadi perkakas!"

Liwat II ialah konspirasi politik, peguam Anwar beritahu mahkamah -

Hujah Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tuduhan liwat dan sabitan ke atasnya merupakan satu konspirasi politik dibentangkan pada pusingan kedua perbicaraan di Mahkamah Persekutuan petang ini yang sedang mendengar rayuan ketua pembangkang itu bagi mengetepikan keputusan bersalahnya. Peguamnya N Surendran, mengambil alih daripada peguam utama Datuk Seri Gopal Sri Ram dalam meneruskan hujah pembelaan di hadapan panel hakim lima anggota. Surendran berkata, pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan bertemu pegawai polis kanan SAC Datuk Mohd Rodwan Mohd Yusof pada 24 Jun 2008, sebelum didakwa diliwat pada 26 Jun. Beliau juga bertemu timbalan perdana menteri pada waktu itu, Datuk Seri Najib Razak pada 24 Jun dan berhubung dengan ketua polis negara ketika itu, Tan Sri Musa Hassan pada 25 Jun 2008, kata Surendran.

Saiful sendiri mengaku mengadakan pertemuan tersebut, Surendran memberitahu Mahkamah Persekutuan. "Ini bukan semata-mata tuduhan konspirasi yang dipetik dari langit. Ada tarikh-tarikh perjumpaan ini," kata beliau. Surendran berkata Anwar menjelaskan kepada mahkamah kenapa beliau memberi kenyataan dari kandang tertuduh semasa perbicaraan "bukan sekali, tetapi lima kali". "Malangnya, Mahkamah Rayuan (dalam penghakimannya) menganggap pernyataan beliau seolah-olah tiada penjelasan," katanya. Tarikh mesyuarat dan pengakuan Saiful merupakan bukti wujud "rancangan yang diatur terlebih dahulu" yang menyokong kenyataan Anwar dari kandang tertuduh, kata Surendran.

Beliau berkata, kenyataan daripada tertuduh seperti itu sepatutnya dipertimbangkan tetapi Mahkamah Rayuan tidak mengendahkannya. Di mahkamah tengah hari ini, Surendran membacakan petikan soal balas Saiful semasa perbicaraan yang dijalankan mendiang Karpal Singh. Petikan itu menunjukkan bukti berlakunya satu konspirasi, kata Surendran. Tetapi, Mahkamah Tinggi tidak mengkaji kenyataan Anwar dari kandang tertuduh dan Mahkamah Rayuan kemudiannya menganggap ia "semata-mata penafian" terhadap tuduhan yang dikenakan.
 Hari pertama perbicaraan hari ini berakhir dengan mahkamah meminta Surendran menyambung hujahnya esok berkenaan relevansi sesuatu pernyataan yang dibuat dari kandang tertuduh. Mahkamah menangguhkan perbicaraan sehingga jam 9.30 pagi esok. Anwar, 67, dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh mahkamah rayuan tetapi diberi penangguhan sehingga rayuan di Mahkamah Persekutuan didengar sehingga Khamis ini. Ketua pembangkang itu dituduh meliwat Saiful di sebuah kondominium di Damansara pada 26 Jun 2008. Beliau dibebaskan Mahkamah Tinggi pada Januari 2012 tetapi didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan pada Mac lalu. Surendran ialah salah seorang yang mewakili Anwar di dalam pasukan pembelaan yang terdiri daripada 14 orang peguam diketuai hakim bersara Mahkamah Persekutuan Datuk Seri Gopal Sri Ram. Panel hakim yang mendengar rayuan Anwar diketuai Ketua Hakim Negara Tun Ariffin Zakaria, dan dianggotai Tan Sri Raus Sharif, Tan Sri Abdul Hamid Embong, Tan Sri Suriyadi Halim Omar serta Datuk Ramly Ali. Kes ini merupakan tuduhan liwat kedua dihadapi Anwar. Pertama kali pada 1998, selepas beliau disingkirkan daripada kerajaan, apabila dituduh meliwat bekas pemandunya. Namun, beliau dibebaskan Mahkamah Persekutuan pada 2004. Kali ini, karier politk Anwar mungkin berakhir jika mahkamah tertinggi memihak kepada keputusan kehakiman Mahkamah Rayuan dan mengekalkan hukumannya. – 28 Oktober, 2014

|Video| Walau cuba dihalang, Anwar berjaya berpidato di UM

Written By canang on Selasa, 28 Oktober 2014 | 10/28/2014 11:15:00 PTG

Blogger Widget Get This Widget

comment pembaca

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger