Home » » "Terkini, Hampir 1000 Orang Terbunuh"Krisis Libya, Kejam Dan Hebat Gaddafi,Yahudi rupanya

"Terkini, Hampir 1000 Orang Terbunuh"Krisis Libya, Kejam Dan Hebat Gaddafi,Yahudi rupanya

Written By canang on Rabu, 23 Februari 2011 | 2/23/2011 08:14:00 PTG


"Terkini, Hampir 1000 Orang Terbunuh Di Libya.Presiden Libya Mohammad Gaddafi akan berjuang sehingga titisan darah terakhir dan sanggup mati ditanah airnya sendiri. Gaddafi Hebat dan pejuang yang berani.

Gaddafi mengunakan kuasa sebgai ketua negara dan ketua pemerintah tentera sebagai kolonel.

Beliau menggunakan tentera untuk melemahkan "pemberontak" yang mengadakan unjukrasa dan memusnahkan harta kerajaan dan bangunan awam.

Ucapan Gaddafi di television milik negara Libya, penunjuk perasaan yang berlaku di Bangrahzi bandar kedua terbesar adalah disokong oleh negara asing yang mahu menjatuhkan Gaddafi.

Gaddafi menggunakan tentera memusnahkan lampangan gas dan minyak tujuan untuk melumpuhkan para unjukrasa.

Gaddafi menuduh golongan kumpulan gerakan Islam yang bekerjasama dalam pemberontakan atau unjukrasa di bandar Bangrahzi dan Tripoli.

Semasa berucap di tv milik kerajaan akan menggunakan tentera untuk menghapuskan pemberontakan serta menangkap perusuh yang menentang kerajaan.

Gaddafi berkata beliau akan mati dan mati syahid di bumi Libya. Mungkin Gaddafi bertindak sedemikian ruap kerana beliau kecewa sebahagian rakyat Libya dan sebahagian kecil tentera dan polis berpaling tadah dan bersama rakyat yang dikatakan pemberontak oleh Gaddafi.

Apa yang berlaku di Libya boleh dirumuskan dalam ucapan Gaddafi ialah berpunca dari kumpulan gerakan Islam yang mahu jadikan negara Libyat sebuah negara Islam. Gaddafi menuduh puak Islam sebagai Islam Extrim.

Kedua, Gaddafi menuduh apa yang terjadi sekarang di Libya sebagai ansir pemberontak dan didalangi oleh negara asing.

Mungkin cara Gaddafi boleh dinamakan Hilter zaman modern, membunuh bangsanya sendiri yang berugama Islam.

Jelas Gaddafi bertindak bagaikan seekor "Gajah naik minyak". Jika Gaddafi terbunuh atau lari keluar negara mungkin berlaku perang suadara di Libya.

Maka berlaku campurtangan kuasa besar dunia seperti Amerika dan sekutunya. *****uh apa yang berlaku di Aghfanitan dan Iraq. Rakya akan menderita dan sengasara berlaku pertempuran dan bunuh membunuh, sperti apa yang berlaku di iraq dan Aghfnitan.

Yang mendapat keutungan ialah Amerika, Perancis, England, Semua negara ini akan menguasai sektor minyak dan gas. Libya mempunyai lampangan gas yang terbesar di bunua Afrika. Libya mengeluar minyak sebanyak 1.5 millon barell satu hari.

Jika Gaddafi tumbang maka jatuhnya sebuah negara sekular Arab. Dan akan berlaku perang suadara di Libya.

Apa yang berlaku di Libya menguntungkan Amerika dan Israel dan sekutunya.

Jika diambil jangka masa panjang Libya dan Gaddafi perlu disokong. Kesilapan Gaddafi mengunakan tentera membunuh penunjuk perasan. Gaddafi bertindak demikian kerana rakyat memberontak dan memusnahkan harta benda milik kerjaan.

Walaubagaiman pun dunia tidak menyokong tindakkan Gaddafi. Akhirnya Gaddafi lari atau dihalau oleh rakyat Libya atau mati atau dibunuh oleh bangsa Libya sendiri. Hadiah kepada pengkhanat bangsa dan negara.
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger