Home » » Enam Orang Pemimpin Tertinggi PR Akan Ditangkap ???

Enam Orang Pemimpin Tertinggi PR Akan Ditangkap ???

Written By canang on Ahad, 20 April 2014 | 4/20/2014 08:32:00 PG

Enam Orang Pemimpin Tertinggi PR Akan Ditangkap ???
SEBERANG JAYA 18 APR: Dengan rasa sebak dan sedih, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim melahirkan rasa kehilangan beliau dan keluarga atas kematian Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh.
Dalam ceramah Anwar di Seberang Jaya malam tadi, beliau diberitahu oleh isteri mendiang, Gurmit Kaur bahawa Karpal bimbang dengan konspirasi untuk menambah tempoh hukuman penjara Anwar.
"Antara kata-kata terakhir Karpal yang disampaikan oleh isterinya semasa ditemui di kediaman mereka ialah Karpal susah hati kerana kes Fitnah II, kerajaan cuba untuk menambahkan lagi tempoh hukuman penjara Anwar.
"Karpal mahu pulang ke Pulau Pinang untuk mencari jalan dan berfikir dengan tenang cara untuk menyelamatkan Anwar, " ini antara kata-kata yang dinyatakan oleh Karpal kepada isterinya sebelum maut dalam kemalangan tersebut.
Oleh kerana itu, kata Anwar, Karpal sendiri sudah sedia maklum tindakan yang sedang dirancang oleh kerajaan Umno-BN bagi menyumbatkannya ke dalam penjara dalam tempoh yang lebih lama.
Anwar juga berkata usaha untuk menangkap dan memenjarakan pemimpin PR bukan satu perkara baru.
Jelasnya senarai nama pemimpin yang akan dipenjarakan oleh kerajaan Umno-BN sepertimana yang dinyatakan dalam Parlimen baru-baru ini adalah Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Rafizi Ramli, Tian Chua, Syed Azman dari PAS dann juga Anthony Loke dari DAP.
Dalam pada itu kata Anwar, beliau merasakan Karpal seperti telah menjadi sebahagian dari keluarganya berikutan komitmennya menjadi peguambela sepanjang kes Fitnah II.
"Karpal adalah sebahagian dari keluarga saya dan juga Azizah.
"Kami amat merasai kehilangan beliau sebagai seorang pejuang yang sanggp menentang kezaliman yang diamalkan oleh kerajaan khususnya dalam sistem perundangan negara," kata Anwar.
- keadilandaily.com

Posted by Jeebond BLM.
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger