Home » » HUJAH MACAI UMNO SINGAPURA JUGA MELAKSANAKAN GST..

HUJAH MACAI UMNO SINGAPURA JUGA MELAKSANAKAN GST..

Written By canang on Selasa, 15 April 2014 | 4/15/2014 03:55:00 PTG

HUJAH MACAI UMNO SINGAPURA JUGA MELAKSANAKAN GST..
Bangang tak sudah2 macai UMNO ni, tak tengok ker Margin pendapatan bagi setiap warga negara di antara rakyat Malaysia dgn Singapore?
Bahalol : Gaji cikgu sekolah rendah di Singapura kalau ditukar dalam RM berjumlah RM6000.00 sedangkan di Malaysia dalam RM1500.00 perbezaan 4 kali ganda.. atau 400%.
Memang harga barang di Singapura mahal dari Malaysia sekitar 60-100% ( plus GST ). Tetapi kalau dibandingkan dengan gaji di Malaysia maka kuasa beli rakyat Singapura berbanding dengan rakyat Malaysia pada kadar perbezaan adalah sekitar 300-360%.
Bermakna Warga Singapura mampu membeli barangan 3 hingga 3 1/2 kali ganda dari rakyat Malaysia. Kalau sebulan kita budget beli beras 20 kilo tetapi warga Singapura dengan Kadar kuasa belinya 300-360% mampu membeli 72-80 kilo beras pada kadar perbelanjaan kita sebulan..
Cuma harga kereta di Singapura agak tinggi berbanding Malaysia kerana Kerajaan Singapura mempunyai dasar automotivenya sendiri.
Di sebabkan Singapura sebuah negara yang kecil maka agak mustahil untuk warga negara tersebut memiliki banyak kenderaan lalu cukai dinaikkan bagi mengurangkan kuasa beli rakyat terhadap kenderaan. Cukai yang tinggi yang dikutip bukannya masuk ke dalam kantong pemimpin Singapura tetapi ianya disalurkan kepada pembangunan infrastruktur pengangkutan awam bagi kemudahan rakyat Singapura sebab tu Singapore Public Transportation antara yg termaju dalam dunia.
Cukai tersebut juga disalurkan untuk meningkatkan tahap keselamatan dan ketenteraan bagi Republic Of Singapore.
Singapura mampu membeli pelbagai peralatan ketenteraan yang canggih tak macam Malaysia beli Kapal Selam hanya untuk pameran sahaja.
Maka dengan itu tidak ada ucapan yang lebih baik dan mulia buat Macai-macai UMNO selain dari ucapan :
" Macai UMNO memang BANGANG."
Note : Macai UMNO rata2nya pedidikan tahap SPM gred 3 jer
Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger