Home » » Gambar ini adalah capaian di internet. Jika Malaysia mengamalkan konsep Solar Power / Kuasa Solar, IPP & TNB akan mula gelisah.

Gambar ini adalah capaian di internet. Jika Malaysia mengamalkan konsep Solar Power / Kuasa Solar, IPP & TNB akan mula gelisah.

Written By canang on Isnin, 19 Mei 2014 | 5/19/2014 04:00:00 PTG

Gambar ini adalah capaian di internet. Jika Malaysia mengamalkan konsep Solar Power / Kuasa Solar, IPP & TNB akan mula gelisah. Sekali lagi lesen demi lesen akan dikeluarkan kepada rakyat jika nak pasang solar power.
Ya kuasa matahari tidak boleh di beli, tapi lesen penggunaan panel solar tersebut adalah habuan kepada Menteri2 suatu hari nanti bernama kroni. Dan jika ini berlaku, maka riwayat hidup Pemerintah Regim akan cepat pupus....
Bagaimana nak dapat untung dari solar power ni jika IPP & TNB tak dapat supply elektrik & naikkan harga demi dapatkan untung yg lebih ?
Mudah, diwujudkan organisasi baru menjalankan pembuatan & pelesenan. R&D dan hak patent akan di keluarkan kepada organisasi monopoly yg baru. Maka, jika nak guna terpaksalah apply lesen & bayar lebih.
Kemudian syarikat IPP atau mungkin compny kroni yg lain akan membida pembelian organisasi baru tersebut dgn harga yg lebih mahal semasa pengambil alihan.
Sekali lagi GM kata, ia cara mudah nak kaut wang rakyat. Mereka tak boleh supply elektrik, tapi mereka supply panel solar. Dan lesen dari BOMBA pula menjadi keutamaan jika rakyat ini benar2 ingin menggunakan panel kuasa solar tersebut.
Jika menggunakan panel yg tidak dapat kelulusan, rakyat akan di saman. Dan jika tidak apply lesen Bomba, sekali lagi rakyat di saman. Yang peliknya, rakyat juga bakal di saman sekiranya hak paten panel solar dikeluarkan.
Ya, anda mungkin punya pendapat bahawa GM ini melalut dalam ideanya.
Cuba lihat kenapa parabola di haramkan & diwajibkan astro ?
Jawapan: Hanya nak bayar Ananda Krishnan.
Kenapa perlu dapatkan perkhidmatan PUSPAKOM utk cek kenderaan dan tidak boleh pergi ke bengkel swasta yg lebih baik ?
Jawapan: Hanya nak bayar Syed Mokhtar.
Bagaimana nak dapatkan income jika tidak berjaya mewajibkan Kreta Nasional Syed Mokhtar diguna dalam Malaysia, caranya mereka kenakan AP bagi mengimport kenderaan dari negara luar.. Maka AP adalah keuntungan poket mereka..
Apakah kes yg sama akan terjadi jika rakyat beralih kepada Panel Solar ini ?
Jawapan GM, TIDAK jika kita humbankan Umno Baru + BN pd PRU 14 nanti...
Yang berkarya, Gin Marvel.
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger