Home » » 300 TAHUN SEBELUMNYA.

300 TAHUN SEBELUMNYA.

Written By canang on Isnin, 24 November 2014 | 11/24/2014 06:03:00 PTG

300 TAHUN SEBELUMNYA...
300 tahun sebelum Empayar Islam Othmaniyah tumbang. Khalifah Islam Turkey terlalu bermewah2 dan tidak lagi menjalankan amanah mendukung islam sebagai agama Rahmatan Lil Alamin.
300 tahun sebelum tumbang Khalifah islam Othmaniyah tidak menjadikan islam sebagai agama rahmat utk seluruh alam kerana mereka leka dengan dunia, kekayaan negara, harta dan wanita serta membiarkan negara2 eropah menjajah banyak negara dalam dunia ini dengan membunuh berjuta2 peribumi di negara jajahan mereka.
Bangsa Eropah menjajah Amerika Utara dan membunuh berjuta Kaum Red Indian tapi Khalifah islam berdiam diri. Sedangkan sebelum itu Chirsttoper Columbus telah membunuh serta membakar 1 juta Kaum Red Indian Amerika utara.
Bangsa Eropah telah menjajah serta membunuh Peribumi Australia, New Zealand, Amerika Selatan dan Benua Afrika juga didiamkan oleh khalifah islam Othmaniyah..
Walau pun ratusan juta manusia terbunuh tapi Khalifah Islam tetap berdiam diri
Maka murka Allah pun turun ke atas golongan yang membenarkan kezaliman berlaku di hadapan mata tanpa berbuat apa2 sedangkan pada waktu itu Islam menguasai 2/3 dunia dan digeruni oleh musuh2 islam Yahudi dan Nasara.
Akibatnya Kelekaan Khalifah Islam selama beratus tahun terhadap kekejaman bangsa eropah maka bangsa eropah telah melebarkan sayapnya keseluruh dunia dan akhirkan mereka menyerang Empayar Islam Othmaniyah sehingga tumbang dengan penuh kehinaan.
Kaedah serangan bangsa Eropah ini berpusar dan akhir sekali menuju terus tepat kepada pusat kekuasan dunia pada masa itu iaitu Kota Konstantinople Turkey ( Empayar Islam Othmaniah )
Selalu kita dengan ustadz berceramah Islam hancur dan tumbang ke tangan musuh islam kerana rakyat sudah meninggalkan suruhan Allah.
Selalunya kesalahan diletakkan ke atas bahu rakyat tidak pernah kita mendengar keburukan, kejahatan, maksiat dan kezaliman Khalifah islam didedahkan..
Ini juga adalah salah satu Doktrin Wala' yang berlaku di dalam sistem pemerintahan Islam. Sedangkan Islam tidak pernah mengajar umatnya menjadi Patung Kayu bila berhadapan dengan para Khalifah.
Ianya merupakan suatu Doktrin yang mematikan akal dan fitrah manusia untuk berfikir..
HANCUR DAN RUNTUHNYA SESEBUAH KERAJAAN ITU ADALAH APABILA RAKYATNYA TERLALU WALA` TERHADAP PARA PEMIMPIN MEREKA/sumber
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger