Home » » Dua Tokoh Yang Di Hormati. Almarhum Ustaz Fadzil Noor & TGNA. Al-Fatihah..

Dua Tokoh Yang Di Hormati. Almarhum Ustaz Fadzil Noor & TGNA. Al-Fatihah..

Written By canang on Selasa, 2 Jun 2015 | 6/02/2015 07:58:00 PTG

Tuan Guru Nik Aziz dilantik menjadi MB Kelantan sejak 1990, waktu itu watak Nik Aziz kurang menonjol kerana Presiden PAS Ustadz Fadzil Noor memainkan peranan yg cukup besar dan hebat sebagai seorang Presiden yg berwibawa, ke mana sahaja Fadzil Noor pergi beliau akan jadi tumpuan wartawan dalam dan luar negara..
Ketika Almarhum Ustad Fadzil Noor meninggal dunia pada tahun 2002 jawatanya digantikan oleh Tuan Guru Haji Hadi.. Haji Hadi lemah dari segi politik dan gerak kerja politik, kurang memahami geopolitik dalam negara..
Kegagalan Haji Hadi berfungsi dengan cekap sebagai seorang Presiden menyebabkan Tuan Guru Nik Aziz terpaksa mengalas kerja2 di dlm dan di luar parti..
Akhirnya Tuan Guru Nik Aziz muncul sebagai seorang tokoh politik yg amat disegani oleh rakan dan musuh.. Di zaman Nik Aziz kehadiran serta kewujudan Haji Hadi sebagai seorang Presiden tidak dirasai oleh rakyat..
Tuan Guru Nik Aziz menjadi ikon yg sentiasa diburu oleh wartawan dan rakyat serta digeruni oleh UMNO BN. Seolah2 Nik Aziz adalah Presiden PAS. Nama Tuan Guru Nik Aziz sentiasa mekar di hati rakyat berbilang bangsa dan agama di dalam negara kita dengan meninggalkan Haji Hadi jauh di pelusuk kampung..
Hakikatnya Haji Hadi tiada meninggalkan sebarang kesan pun pada hati dan jiwa Rakyat Malaysia..
Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger