Home » » Najib PM terbaik berbanding sebelum ini-Akhirnya mencapai RM4.00

Najib PM terbaik berbanding sebelum ini-Akhirnya mencapai RM4.00

Written By canang on Selasa, 11 Ogos 2015 | 8/11/2015 06:44:00 PTG

Akhirnya mencapai RM4.00 = USD1.00
Pada jam 5.549pm
Terima kasih Najib kerana berjaya membawa Malaysia ke suatu tahap yg amat memalukan.
MANA ORG UMNOBN....

 Najib PM terbaik berbanding sebelum ini


KUALA LUMPUR - Tiada seorang pun daripada lima Perdana Menteri Malaysia yang memberikan perkhidmatan, bantuan, buah fikiran dan kerjasama yang lebih mantap melainkan Datuk Seri Najib Tun Razak.
Demikian kata Setiausaha BN Sabah, Datuk Abdul Rahman Dahlan sambil menegaskan perkara itu adalah hakikat sebenar dan beliau mengatakan sedemikian bukan kerana ada agenda tertentu.
"Itu fakta, saya tidak kata perkara ini untuk tujuan tertentu, perkara itu sangat jelas kepada Sabah dan Sarawak dalam sokongan kepada Perdana Menteri.
"Inilah yang kami tunggu dan idam-idamkan berpuluh-puluh tahun sejak merdeka. Satu pendekatan terbaru perdan menteri untuk memberikan kuasa-kuasa autonomi yang berpatutan.
"Kita juga tidak boleh menidakkan dalam konteks Persekutuan ini bahawa kerajaan Persekutuan itu penting," katanya di sini, hari ini.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam berkata, lebih banyak kuasa pentadbiran membabitkan jabatan dan agensi persekutuan bakal diserahkan kepada kerajaan negeri di Sabah dan Sarawak dalam usaha merangsang pembangunan di kedua-dua negeri terbabit. 
Najib berkata, inisiatif berkenaan juga mampu meningkatkan sistem penyampaian dan kualiti perkhidmatan kepada rakyat, sekali gus menangani masalah pertindihan kuasa yang sering berlaku sebelum ini hingga menyebabkan berlaku kelewatan projek pembangunan dilaksanakan. 
Dalam pada itu, beliau menegaskan pertukaran Perdana Menteri bukan sahaja urusan rakyat di Semenanjung Malaysia bahkan ia perlu mengambil kira suara rakyat di Sabah dan Sarawak.
"Kita adalah tulang belakang kepada BN... jangan sekadar tukar Perdana Menteri kerana mereka fikir boleh tukar Perdana Menteri, pergi tanya rakan komponen, pergi tanya rakyat Sabah dan Sarawak.
"Bila kita buat keputusan besar seperti ini, ianya mestilah inklusif, pandangan rakyat Sabah dan Sarawak mesti dipertimbangkan," katanya lagi.
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger