Home » » Bongkar: Najib pindah wang rakyat 7 billion ke luar negara terjawab......Sebarkan

Bongkar: Najib pindah wang rakyat 7 billion ke luar negara terjawab......Sebarkan

Written By canang on Jumaat, 4 September 2015 | 9/04/2015 12:10:00 PG

Ahli Parlimen Rafizi Ramli pernah membuat tuduhan sejumlah wang RM7 billion telah di pindah oleh Najib ke akaun luar negara. Namun tiada bukti dapat dikemukan ke atas dakwaan tersebut. Namun tuduhan Rafizi semakin jelas dengan tindakan Khairuddin Abu Hassan membuat laporan polis di Hong Kong pada 30 Ogos 2015 dengan dakwaan 4 buah syarikat yang terbabit dengan Najib di kawal oleh Jho Low dan keluarga. Dengan laporan polis ini pada saya satu persoalan ke mana hilangnya sebahagian wang 1MDB telah terjawab. 

Ini kenyataan Khairuddin di Hong Kong

LAPORAN POLIS TRRHADAP SYARIKAT-SYARIKAT DIKAWAL OLEH NAJIB TUN RAZAK DAN KELUARGA JHO LOW DI IBU PEJABAT POLIS HONG KONG

Saya secara rasminya telah membuat laporan polis di ibu pejabat polis Hong Kong pada 30 ogos 2015 jam 2 petang waktu tempatan keatas empat buah syarikat yang mana najib tun razak menjadi 'signatory' serta syarikat-syarikat yang dimilikki oleh jho low serta keluarganya.

Khairuddin Abu Hassan

Dalam laporan polis di Hong Kong; saya telah memohon pihak berkuasa di sana untuk menyiasat secara rapi terhadap empat buah syarikat iaitu:
1) ALLIANCE ASSETS INTERNATIONAL LIMITED
2) CITYFIELD ENTERPRISES LIMITED
3) BARTINGALE INTERNATIONAL LIMITED
4) WONDER QUEST INVESTMENTS LIMITED
Syarikat-syarikat ini amat meragukan kerana difahamkan bahawa najib tun razak adalah 'signatory' nya dan di dalam akaun-akaun syarikat ini pernah mempunyai rekod simpanan sejumlah RM1.125 billion yang disimpan melalui bank CREDIT SUISSE HONG KONG BRANCH.
Saya turut memohon pihak polis Hong Kong untuk buat penyiasatan secara terperinci dan komprehensif mengenai sumber kewangan syarikat ini dan transaksi dananya.SUMBER
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger