Home » » 7 Strategi UMNO Untuk Kekal Kuasa Terbongkar

7 Strategi UMNO Untuk Kekal Kuasa Terbongkar

Written By canang on Selasa, 13 Disember 2016 | 12/13/2016 11:19:00 PG


Di PWTC petang tadi, aku duduk minum dan sempat berbicara dengan seseorang yang agak berpengaruh (ada jawatan) di dalam Umno. (Dia kawan rapat aku masa dalam army dulu, tak perlulah disebutkan namanya).
Beliau berkongsi beberapa tips yang aku rasa tidak menjadi satu kesalahan untuk aku share di sini. Katanya Umno/BN berada di situasi yang amat genting. Kesan semasa Anwar Ibrahim dipecat tahun 1998 dahulu tidaklah seteruk hari iniTerkini Umno sudah mula melancarkan psy-war dan propaganda untuk memastikan mereka memenangi PRU14 dengan apa cara sekali pun. Dia cakap org putih dengan aku, katanya ‘by hook or by crook‘. Aku ringkaskan 7 agenda psy-war yg dikongsikan kawan aku.
1. Melayan PAS supaya terus menjauhi gabungan parti pembangkang. UMNO terpaksa mengambil sikap ‘berlembut’ dengan PAS untuk memujuk orang Melayu. Pertandingan 3 penjuru mesti direalisasikan dalam PRU ke 14 dan hanya dengan 3 penjuru sahajalah Umno/BN masih berpeluang untuk menang.
2. Memainkan sentimen perkauman supaya orang Melayu menolak DAP kononnya DAP adalah parti cauvinis cina dan ada agenda untuk membunuh Melayu di tanahair sendiri. Lalaikan org Melayu daripada melihat MCA, Gerakan dan Parti Komunis China sebenarnya lebih berbahaya berbanding DAP.baca lagi disini
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger