Home » » Najib Tersenarai Tangga No 2 Pemimpin Paling Kuat Rasuah Di Dunia

Najib Tersenarai Tangga No 2 Pemimpin Paling Kuat Rasuah Di Dunia

Written By canang on Jumaat, 30 Disember 2016 | 12/30/2016 10:48:00 PTG


5 Fakta Yang Jelaskan Negara Rasuah Global, mereka telah menyenaraikan 5 negara teratas yang dikatakan paling korup. Antara senarai itu ialah Brazil, Afrika Selatan, China, Rusia dan termasuk Malaysiai. Malaysia telah disenaraikan di tempat kedua rasuah dunia, di belakang Brazil. Skandal 1MDB adalah skandal terbesar satu kebimbangan untuk rakyat Malaysia, bahawa kes itu begitu teruk sehingga mendapat perhatian antarabangsa.

 Kami rakyat Malaysia sendiri dilemparkan ke dalam angin badai apabila Najib dan ahli politik beliau datang dengan alasan di mana wang datang dari sebelum 'mendedahkan' bahawa ia adalah sumbangan daripada keluarga Arab diraja.

menurut time, "Pada tahun 2009, Perdana Menteri Malaysia Najib Razak menubuhkan dana kekayaan berdaulat dipanggil 1Malaysia Development Berhad (1MDB) untuk membantu negara menarik pelaburan asing dan meningkatkan ekonominya. Dipendekkan cerita, pada tahun 2015, 1MDB terhutang pelabur $ 11 bilion. Kerana siasatan dana negara bermula rancak, ia telah mendedahkan bahawa $ 681,000,000 dolar telah didepositkan ke dalam akaun peribadi Najib. Perdana Menteri copped dengan pemindahan wang, tetapi mendakwa ia adalah "hadiah" dari keluarga diraja Saudi, kira-kira $ 620,000,000 yang dia berkata dia telah dikembalkan

Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger