Home » » Azman Adnan menyanyi di mahkamah

Azman Adnan menyanyi di mahkamah

Written By canang on Rabu, 7 April 2010 | 4/07/2010 11:12:00 PTG

KUALA LUMPUR 6 April - ''Tapi apakan daya, Tuhan penentu segalanya.''Itu merupakan sebahagian daripada lirik lagu yang dinyanyikan oleh bekas bintang bola sepak kebangsaan, Azman Adnan ketika ditemuramah oleh media hari ini.

Azman, 39, yang kelihatan gelisah tiba-tiba menyanyikan sebahagian daripada lagu Kini nyanyian kumpulan Feminin ketika ditemuramah di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat sini.

Beliau hadir seorang diri di mahkamah tersebut bagi mendengar permohonan notis tunjuk sebab yang difailkan oleh bekas isterinya yang juga penyanyi dan pelakon, Haleeda pada 12 Mac lalu.

Penyanyi yang popular dengan lagu Setia Kasih itu memfailkan permohonan tersebut kerana mendakwa bekas penyerang pasukan bola sepak Selangor itu gagal membayar nafkah anak sebanyak RM350 sebulan secara konsisten mulai Januari 2009 hingga Mac lalu.

Penyanyi itu juga membuat permohonan kedua untuk menambah jumlah nafkah anak tunggal mereka, Amira Amani, 15, daripada RM350 kepada RM500 sebulan.

Haleeda atau nama sebenarnya, Halida Mazlin Badaruddin, 37, dikecualikan daripada hadir pada prosiding hari ini.

Azman diwakili peguam syarie, Fakhrul Azman Abu Hassan.

Terdahulu, peguam syarie yang mewakili penyanyi itu, Mahyuddin Md. Zahari memaklumkan mahkamah mengenai pindaan berhubung jumlah sebenar tunggakan yang tidak dinyatakan dalam afidavit sebelum ini.

Peguam syarie itu menyatakan, jumlah nafkah anak yang tertunggak adalah sebanyak RM5,250 iaitu dari Januari 2009 hingga Mac tahun ini.

''Daripada jumlah tersebut, responden (Azman) telah membayar sebahagian daripadanya iaitu tunggakan bagi Januari hingga Julai 2009 sebanyak RM2,450,'' katanya.

Tunggakan tersebut kini berjumlah RM2,800 sahaja.

Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad selepas berpuas hati dengan pindaan tersebut membenarkan notis tunjuk sebab itu diserahkan kepada Azman.

Wan Mahyuddin turut memberitahu, bekas peserta Sehati Berdansa musim pertama itu bahawa dia boleh memfailkan bantahan awal terhadap notis tersebut.

Sekiranya tiada sebarang bantahan, jawapan kepada notis tersebut perlu difailkan.

Kes itu akan disebut semula pada 20 Mei ini.

Azman berkahwin dengan Haleeda pada 27 Januari 1995 dan bercerai talak satu pada 9 Oktober 2003.

Dia yang kini menjalankan perniagaan sendiri kemudiannya berkahwin dengan penyanyi kumpulan Feminin, As atau nama sebenarnya Asfarina Muhamad, 35, pada 14 Disember 2004.



Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger