Home » » Isu seksi Didie Alias di pentas MIFA

Isu seksi Didie Alias di pentas MIFA

Written By canang on Isnin, 15 November 2010 | 11/15/2010 09:40:00 PTG

Selepas 20 tahun, Didie Alias kembali ke pentas peragaan. Terbaru, Didie muncul dalam Malaysian International Fashion Awards 2010 (MIFA). Namun di sebalik kemunculannya itu, ada cerita kurang enak mengenai pelakon dan pengacara ini.

Didie yang mengenakan busana paras lutut berwarna hitam dikatakan tidak sesuai dengan usianya hingga menimbulkan rasa kurang enak dalam kalangan peminatnya.

Dalam usianya yang sudah meniti angka 40 itu, Didie dikritik di internet hanya kerana penampilannya itu.

“Bagi saya, fesyen tidak mengikut usia. Kalau berani mencuba, sesiapa pun boleh berfesyen. Yang penting kita tahu jenis pakaian yang hendak dipakai.

“Saya tak kata saya bijak dalam berfesyen, tapi saya suka mencuba sesuatu yang baru. Lagi-lagi fesyen yang pelik. Saya sukakan kelainan. Tapi jangan pula sampai menjolok mata. Setakat ini, saya menerima respons yang baik.

“Cuma mulut orang kita tak boleh nak tutup. Mereka bebas nak cakap apa mengenai saya. Mungkin ada yang cakap kalau usia dah 40an tak boleh nak berfesyen. Saya tak kisah kerana saya tahu apa yang saya lakukan,” katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.

Didie yang mengenakan busana rekaan PLU Creative berkata, pakaian yang digayakan tidaklah terlalu seksi seperti tanggapan sesetengah pihak.

“Memang pada mata kasarnya ia nampak seperti seksi. Tambahan dengan pakaian itu yang terdedah sebelah bahu, orang yang melihat akan merasakan saya terlalu seksi.

“Sebenarnya tidak. Saya memakai stoking nipis berwarna hitam dan baju nipis rona kulit. Kalau tengok betul-betul memang tak seksi. Saya ambil kira itu semua. Lagi pun, saya masih waras dan tak mahu dikatakan tak sedar diri,” katanya ketika dihubungi baru-baru ini.

Didie yang sebelum ini dikritik hebat semasa mengenakan pakaian pada majlis anugerah anjuran sebuah akhbar harian berkata, keberanian yang ditunjukkan masih ada batasnya memandangkan dia sudah bersuami.

“Dalam soal berpakaian ini, saya menghormati suami saya. Selain melakukan perbincangan dengan pereka fesyen, saya akan meminta izin daripada suami terlebih dahulu.

“Saya akan beritahu apa pakaian yang akan saya pakai kepadanya. Jadi, dia tak akan terkejut sekiranya ada tanggapan negatif yang dilemparkan kepada saya,” katanya lagi.

Pengacara program hiburan 1 vs 0 ini mengakui tidak ramai selebriti yang berani tampil mengenakan fesyen yang pelik-pelik.

“Saya perhatikan ramai selebriti yang berhati-hati untuk berfesyen. Bagi saya, ini adalah fesyen sahaja. Bukannya nak pakai pergi majlis atau kenduri. Ia hanya di pentas sahaja. Saya berterima kasih kepada mana-mana pereka fesyen yang mahu bekerjasama dengan saya,” katanya yang baru menamatkan penggambaran sketsa Gila Gila dan Ada Aku Kisah untuk siaran Astro.
Share this article :

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat dia, dapat suami dayus...

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger