Home » » Masalah utama Pihak Keselamatan ATM & juga PDRM, Krisis Pencerobohan Lahad Datu, Sabah

Masalah utama Pihak Keselamatan ATM & juga PDRM, Krisis Pencerobohan Lahad Datu, Sabah

Written By canang on Jumaat, 15 Mac 2013 | 3/15/2013 09:21:00 PTG

Krisis Pencerobohan Lahad Datu, Sabah

Masalah utama Pihak Keselamatan ATM & juga PDRM dalam menjalankan Ops Daulat ialah bagaimana mahu mengecam Penceroboh di Lahad Datu, Semporna & lain-lain kawasan di Sabah.

Rakyat diberitahu bahawa Penceroboh adalah "Tentera Kesultanan Sulu" & atas kenyataan itu, Rakyat faham bahawa ianya adalah 1 perkara mudah untuk menjejak Penceroboh kerana "Tentera Kesultanan Sulu" mudah dijejak, masuk secara Haram - Tiada Pengenalan Diri.

TETAPI, Rakyat TIDAK DIBERITAHU bahawasanya, kebanyakan yang dikatakan sebagai Penceroboh tadi, antara mereka adalah Pemegang Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia YANG SAH.

Kesulitan timbul dipihak Keselamatan - ATM & PDRM bilamana Penceroboh pada masa ini, dengan kelebihan mempunyai Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia bercampur-gaul dengan orang ramai... Ada antara mereka telah menetap di Sabah sejak awal tahun 1984 - 1985 & menerima Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia melalui Projek IC Tajaan Barisan Nasional dibawah Pemerintahan Mahathir Mohamad.

Salah tahan, terkena Rakyat sendiri, kalau tak ditahan sebab berjaya dalam penyamaran, akan mendatangkan masalah pada Negara di kemudian hari.

Seperkara lagi yang kita kena faham kalau berlaku kejadian tembak-menembak... Ada kemungkinan besar, Penceroboh bersenjata yang bertempur dengan Pasukan Keselamatan - ATM & PDRM juga memegang Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia... Kalau yang ini kena tembak mati, akan ada ahli Keluarga tuduh Pasukan Keselamatan "salah tembak rakyat sendiri" berdasarkan status kewarganegaraan.

Dari situ macam-macam cerita "Konspirasi" akan timbul... Mungkin ada yang akan cakap, Anggota Keselamatan main tembak sesuka hati lepas tu letak senjata dekat mayat & tuduh mayat-mayat tadi adalah "pembelot".

Gua bersikap "Neutral" dalam hal ini (yang gua taip dekat atas). Bagi gua, kalau gua di posisi Anggota Keselamatan gua akan tembak SESIAPA SAHAJA yang dilihat MENCURIGAKAN dalam Zon Merah - sebelum gua mati kena tembak, baik gua tembak lu dulu.

Point Utama yang gua nak sampaikan dekat Seluruh Rakyat Malaysia & gua harap semua yang membaca "berbesar hari" terima keadaan ialah:

1. Pada tahun 1975, Kerajaan Negara Malaysia ada mengeluarkan Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia pada Pelarian Filipina yang beragama Islam demi menyelamatkan mereka & memberi kehidupan yang lebih baik selepas mereka tersepit dalam Krisis di Filipina.

2. Pada tahun 1984 - 1985, Kerajaan Negara Malaysia juga ada mengeluarkan Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia melalui Projek IC Tajaan Barisan Nasional dibawah Pemerintahan Mahathir Mohamad demi menyelamatkan kuasa Barisan Nasional di Sabah dalam Pilihanraya Umum di Sabah ketika Barisan Nasional menghadapi Krisis Sokongan di Sabah.

Pemberian Kad Pengenalan Warga-Negara Malaysia pada tahun 1975 pada Pelarian Filipina pada gua adalah 1 perkara terpuji yang pernah dilakukan oleh Kerajaan Negara Malaysia dibawah Pemerintahan Tun Razak kerana tujuannya ialah untuk kebaikan saudara seagama kita yang menghadapi kesulitan di Filipina. Pelarian-pelarian Islam WAJIB dibela & dibantu.

TETAPI pemberian Kad Pengenalan Projek oleh pemerintahan Mahathir Mohamad pada tahun 1984 - 1985 adalah 1 perbuatan PALING TERKUTUK pernah dilakukan oleh Kerajaan Negara Malaysia kerana TUJUAN utamanya BUKAN UNTUK MENYELAMATKAN saudara seagama kita di Filipina SEBALIKNYA dengan tujuan MENYELAMATKAN KUASA Barisan Nasional di Sabah.

Hari ini kesannya dapat dilihat. Yang terpaksa bergadai nyawa menyelesaikan masalah yang pada awalnya ditimbulkan oleh Barisan Nasional ialah Anggota-Anggota Keselamatan - ATM & PDRM. Pimpinan Barisan Nasional terutama yang perlu bertanggung-jawab - Mahathir Mohamad hari ini bersenang-lenang dirumah menikmati kehidupan ala-ala VVIP.

Bagi gua x salah bagi kerakyatan pada Pendatang Asing atas nama membantu saudara seagama, tapi kalau atas nama "mempertahankan kuasa", yang akan datang dikemudian hari ialah - MASALAH.

Tukang buat masalah dok lepak apanama apanama apanama, Anggota Keselamatan terutama ATM & PDRM terpaksa bergadai nyawa, Rakyat jadi bengong.

Gambar: Suasana sedih menyelubungi Jeti Operasi Maritim Tok Bali, di Pasir Putih semalam apabila 37 Anggota Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) menaiki kapal KM Jujur untuk ke Lahad Datu, Sabah bagi menyertai Ops Daulat.

Sanak Saudara Anggota hadir bagi mengucapkan selamat jalan kepada sembilan Pegawai dan 28 anggota yang berlepas jam 8.30 pagi untuk Bertugas Demi Negara.

Bersama kita mendoakan keselamatan Anggota kita yang menyertai Ops Daulat di Lahad Datu Sabah. Sesungguhnya tugas mereka sangat murni dan besar nilainya pada Agama & Negara.

Jadi semua kena faham...-TPU

1 Undi Untuk Barisan Nasional adalah 1 Persetujuan Menggadai Keselamatan Negara pada Rakyat Negara Asing..!




IKLAN


KOPI HERBA TERLARIS DIPASARAN MESTI MAU CUBA


Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger