Home » » Ayat al-Quran ubati penyakit jantung berlubang

Ayat al-Quran ubati penyakit jantung berlubang

Written By canang on Rabu, 20 November 2013 | 11/20/2013 08:52:00 PG


Soalan

Assalamualaikum. Saya baru menimang cahayamata pertama. Bayi saya berumur dua bulan dikenal pasti oleh pihak hospital mengalami masalah jantung berlubang.
Lubang itu hanya 2 mm di antara dinding kanan dan kiri di bahagian bawah jantung. Setiap kali menangis, kuku jari kaki anak saya menjadi biru.

Pihak hospital mencadangkan pembedahan. Saya ingin bertanya bolehkah saya mencuba rawatan al-Quran untuk menyembuhkan penyakit anak saya ini? Terima kasih. 
n Azhari Shaari

Surah As-Saffat ayat 22 hingga 47.

Baca surah Al-Isra’ tiga kali pada waktu malam dan surah Hud tiga kali pada waktu siang. Amalkan setiap hari selama tiga hingga empat minggu. Selepas membaca tiga kali, mohon penyembuhan kepada Allah SWT. Selepas membaca dua surah pertama tadi, ulang amalan-amalan tersebut dengan surah-surah yang seterusnya.

Lebih baik berjumpa perawat-perawat Al-Hidayah terlebih dahulu supaya dapat kami memeriksa jikalau ada sebarang gangguan makhluk halus. Janganlah berputus asa dalam mencari ikhtiar untuk merawat penyakit jantung. Yakinlah bahawa pertolongan pasti akan datang bagi mereka yang mencarinya.

“Kami menurunkan dari Al Quran itu suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman..” – (Al-Israa’, 17:82)

Yang penting, haruslah yakin bahawa segala sesuatu itu hanya boleh berlaku dengan izin Allah. Maka, jikalau ada masanya kita merasakan masalah penyakit jantung itu sudah tidak dapat lagi kita tahan dan perasaan putus asa mula menguasai perasaan kita, cepat-cepatlah ingat bahawa apa yang berlaku merupakan suatu ujian daripada Allah SWT.

*Sumber dari al-bakriah.com.my
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger