Home » » Siapa kata bersekolah pondok tidak boleh berjaya? Inilah dia hasil didikan dengan ilmu Allah....

Siapa kata bersekolah pondok tidak boleh berjaya? Inilah dia hasil didikan dengan ilmu Allah....

Written By canang on Ahad, 17 November 2013 | 11/17/2013 11:20:00 PTG


Siapa kata bersekolah pondok tidak boleh berjaya?
Inilah dia hasil didikan dengan ilmu Allah....

Dr Afifi Al Akiti.
Dr Afifi Al Akiti menjadi pensyarah di Universiti Oxford pada usia 34 tahun. Beliau anak melayu pertama yang menjadi pensyarah di Universiti Oxford.

Latar belakang beliau dari pendidikan asas di Selangor seterusnya ke sekolah pondok di Indonesia, Maghribi dan Syria.
Beliau juga dilantik menjadi imam di Ireland. Meraih ijazah pertama dalam Bidang Falsafah Nasrani.
Beliau juga mampu menguasai 7 bahasa iaitu Bahasa Melayu, Perancis, Latin, Arab, Inggeris, Jerman, Yunani.
Hebat betul! Mengkagumkan, bukan?

Alhamdulillah, inilah contoh yang kita mahu. So, adik2 di luar sana. Jadikan si dia ni idola anda. klik sini
Share this article :

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku dulu keluar dgn bangga dari SM Sains yg konon hebat la sekolah asrama penuh ni. Masuk belajar di sekolah YIK yg terkenal.

Nak tahu apa kawan mak aku ckp?? Kesian kat anak (aku la tu),habis belajar nanti 'tadah tempurung' sbb takde kerja.. Haha yg sekolah arab blh jadik jurutera.. yg sekolah sains (anak kwn mak aku) mmg tadah tempurung sbb jadi doktor peribadi tunggu mati (or already dead).. fiy kwn mak aku tu kuat u*n* .. paling best aku sengaja parking 4WD company dpn rumah dia..amik lu!

Unknown berkata...

adik-adik jangan jadikan najib idola ....najis mughalazah pun tak tahu....!!!!!

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger