Home » » #‎1MDB‬-Tangkapan bermula!

#‎1MDB‬-Tangkapan bermula!

Written By canang on Sabtu, 1 Ogos 2015 | 8/01/2015 08:09:00 PG

Tangkapan bermula!
Tapi tidak melibatkan mereka yang terpalit dengan skandal ‪#‎1MDB‬ ; hanya yang mendesak agar tindakan diambil dan Malaysia diselamatkan menjadi mangsa
Angkatan Muda Keadilan mengecam sekeras-kerasnya penahanan Shukri Razab (SU Pengelola AMK Pusat) dan Adam Adli di bawah Akta Hasutan sebentar tadi.
Kedua-dua pemuda ini telah ditahan di Dang Wangi pada hari ini, setelah memberi kerjasama dengan pihak polis dan menghadirkan diri secara sukarela ke balai polis tersebut.
AMK menganggap ini sebagai satu taktik ancaman pihak polis ke atas ahli politik dan aktivis berkaitan himpunan ‪#‎TangkapNajib‬ yang akan diadakan esok di perkarangan Sogo.
Walaupun telah memberi jaminan untuk membenarkan perhimpunan aman, pihak polis masih menggunakan undang-undang yang tidak relevan untuk mewajarkan tindakan mereka, dan dengan itu telah melanggar hak kebebasan awam yang telah dijamin oleh perlembagaan negara.
Tindakan ini dikira telah melanggar kedaulatan undang-undang negara dan lebih mengancam prinsip demokrasi negara.
Kami menyeru pihak polis untuk menghentikan taktik ugutan ini dan menghormati hak rakyat untuk berhimpun serta menyuarakan pandangan.
NIK NAZMI NIK AHMAD
KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN MALAYSIA
 Nurul Izzah Anwar
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger