Home » » 10 Sebab Membuatkan Sperma Lelaki Menjadi Lemah.

10 Sebab Membuatkan Sperma Lelaki Menjadi Lemah.

Written By canang on Isnin, 16 Oktober 2017 | 10/16/2017 11:20:00 PTG




10 Sebab Membuatkan Sperma Lelaki Menjadi Lemah. No 6 Ramai Yang Buat!! Sebarkan Untuk Kebaikan
Ini adalah sangat penting bagi pasangan yang telah mendirikan rumah tangga dan merancang untuk mendapatkan anak dalam masa yang singkat! Sememangnya anda terutama si lelaki perlu tahu apakah 10 sebab membuatkan sperma lelaki menjadi lemah dan juga anda harus tahu cara mengatasinya demi menjamin peratusan untuk anda mendapat anak adalah tinggi.
Berikut adalah 10 sebab membuatkan sperma lelaki menjadi lemahyang harus anda tahu dan cara mengatasi kelemahan itu.

10 SEBAB MEMBUATKAN SPERMA LELAKI MENJADI LEMAH
1. UBAT-UBATAN TERLARANG
Ini adalah salah satu penyebab utama di sebalik sperma lemah dan lelakiyang merokok secara kerap juga lebih mudah mendapatsperma lemah dan jumlah sperma rendah di banding dengan lelaki yang tidak merokok. Masalahnya bukan hanya rokok dan ubatan terlarangdan dadah yang kuat seperti kokain juga boleh menurunkan kualiti sperma.
2. STEROID
Steroid sering menjadi jalan pintas bagi lelakiyang ingin memperbesar otot. Meskipun benar bahwa steroid boleh membuat tubuh berotot, tapi efek samping streoid ternyata sangat merbahaya juga untuk kesihatan dan kesuburan lelaki, seperti menyebabkan kerosakan hati, tingkat kolesterol LDL tinggi, pertumbuhan terhambat, kebotakan, masalah kemandulan dan masalah ginjal.
3. ALKOHOL
Penyalahgunaan alkohol juga merupakan faktor pentingdan meskipun itu tidak seburuk merokok tembakau, masih saja memberi efekmerbahaya. Minum terlalu banyak alkohol dapat mempengaruhi kesuburan dan dapat menurunkan kuantiti dan kualitisperma.
4. OLAHRAGA MELAMPAU
Latihan olahragadapat menjaga jantung sihat dan juga boleh membuat tubuh lebih aktif, tetapi ada hal lain yang muncul jika tubuh terlalu berolahraga. Sekitarkelamin harus selalu terpelihara, sejuk dan kering. Bila anda menjalani latihan olahraga, sekitarkelamin boleh menjadi panas dan ini dapat menurunkan jumlah sperma, kerana skrotummemerlukan suhu optimal untuk menghasilkan sperma.
5. KEKURANGAN VITAMIN C
Kekurangan vitamin C dalam makanan seharian adalah penyebab utama kemandulan. Anda harus memastikan makanan yang anda makan kaya vitamin C, seperti jeruk dan buah lainnya yang kaya denganantioksidan. Sperma terikat untuk tetap bersatu jika tubuh kekurangan vitamin C dan ini akan menurunkan potensi seksual (kesuburan).
6. MEROKOK
Ini adalah fakta yang di ketahui bahawa merokok dapat menyebabkan banyak gangguan kesihatan mulai dari berbagai jenis kanser hingga impotensi. Merokok dapat menumbuhkanplak di arteri dan plak tersebut akan menghalang aliran darah ke penis. Merokok juga dapat mempengaruhi kualiti dan keaktifan sperma.
7. GIZI RENDAH
Hampir semua proses dalam tubuh saling berhubungan dan anda harus memastikan mengikuti diet standart sehingga tidak ada masalah dengan gizi buruk. Anda harus menyertakan makanan yang kaya vitamin dan zat. Kekurangan mineral-mineral tersebut dapat menurunkan kualiti dan kuantiti sperma.
8. LINGKUNGAN BERBAHAYA
Anda harus mencuba dan tinggal jauh dari kawasan yang berisiko terdedah dengan bahaya kimia, logam berat dan pelarut organik untuk menghindari segala bentuk keracunan berat, yang bolehmenyebabkan sperma lemah. Segala bentuk radiasi kimia juga dapat menyebabkan kerosakan pada sistem reproduksi dan dengan cara ini juga mempengaruhi sperma.
9. SELUAR KETAT DAN PANAS
Ini adalah sesuatu yang tidak banyak di sedari lelaki. Memakai seluarketat yang mungkin menghadapi masalah dengan produksi sperma. Hal ini kerana seluarketat membuat sekitarkelamin panas dan ini mempengaruhi produksi sperma. Mandi air panas dan Jacuzzi juga dapat menyebabkan masalah seperti itu, maka anda harus menjaga kerandutdan memakai pakaian yang longgar.
10. ANTIBIOTIK
Antibiotik yang di ambiluntuk melawaninfeksi dapat menurunkan kualiti sperma dan dapat mengurangi jumlahsperma juga. Anda harus selalu mendapatkan nasihatdoktor sebelum mengunakan antibiotik, sehingga tidak mengganggu rancangan anda memiliki anak.
Sumber: kiambangmerah via ohduniawi
Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger