Home » » Jarum tertinggal di paha anak

Jarum tertinggal di paha anak

Written By canang on Ahad, 6 Januari 2013 | 1/06/2013 12:00:00 PTG

Jarum tertinggal di paha anak

GEORGE TOWN – Seorang bapa mendakwa kakitangan sebuah klinik kesihatan di sini bertindak cuai sehingga meninggalkan jarum suntikan sepanjang tiga sentimeter di paha kiri anaknya yang mendapatkan rawatan di situ kelmarin.

Mohd. Zahrin Tumin, 30, berkata, isterinya, Norashilla Razak, 26, telah membawa anaknya, Muhammad Danish yang berusia lima bulan ke Klinik Kesihatan Ibu dan Anak di Jalan Perak di sini untuk mendapatkan suntikan pada pukul 12 tengah hari.

Bagaimanapun, katanya, dia yang berada di tempat kerja telah menerima panggilan telefon daripada isterinya pada pukul 12.30 tengah hari yang memberitahu anaknya menangis ketika dalam perjalanan pulang dari klinik kesihatan tersebut.

“Apabila diberitahu anak saya tidak berhenti menangis, saya menyangka ia adalah perkara biasa apabila dicucuk dan meminta isterinya menuam bekas suntikan berkenaan bagi meredakan kesakitan.

“Tetapi saya dikejutkan dengan satu lagi panggilan telefon tidak lama kemudian daripada isterinya yang memberitahu terdapat sebatang jarum terlekat di tempat suntikan di paha anak saya itu.

“Risau sesuatu yang buruk berlaku saya bergegas pulang walaupun dihalang oleh majikan,” katanya kepada pemberita di rumahnya di Jelutong di sini semalam.

Menurutnya lagi, sebaik tiba di rumah dia terus mendapatkan anaknya itu dan melihat ada sebatang jarum di paha anaknya lalu mencabutnya untuk mengelakkan sebarang kecederaan lain.

“Tidak puas hati dengan keadaan itu, saya menelefon klinik kesihatan terbabit untuk mendapatkan penjelasan namun saya diberikan alasan yang tidak masuk akal seolah-olah mereka lepas tangan,” ujarnya dengan nada kecewa.

Berikutan itu, beliau telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Jelutong kelmarin mengenai kejadian terbabit dan kini menunggu jawapan dari pihak pusat kesihatan itu.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0105&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm#ixzz2H3IMdOnd




PhotobucketPhotobucket




Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger