Home » » POLIS TOLONG BELAJAR HORMAT PADA MAJORITI BUKAN JADI BARUA MINORITI....

POLIS TOLONG BELAJAR HORMAT PADA MAJORITI BUKAN JADI BARUA MINORITI....

Written By canang on Jumaat, 21 Jun 2013 | 6/21/2013 12:00:00 PTG


POLIS TOLONG BELAJAR HORMAT PADA MAJORITI BUKAN JADI BARUA MINORITI....

Padang Merbok hak rakyat..DBKL diamanahkan untuk menjaganya sahaja. Dato Bandar orang umno kita faham-faham lah..

Black 505: Rafizi menentang polis

Penyokong Black 505 dan menggesa orang ramai di Masjid Jamek untuk menghadiri perhimpunan Sabtu ini. - The Malaysian Insider gambar oleh Elizabeth Zakaria
Dengan kira-kira 48 jam lagi sebelum Black 505 perhimpunan Sabtu ini, pertikaian antara pihak polis dan pihak penganjur terus.

Sebagai respons kepada amaran polis semalam bahawa penganjur akan didakwa jika perhimpunan itu diadakan, pengarah strategi PKR Rafizi Ramli kepada The Malaysian Insider tiada perubahan pelan.

"Kami akan terus dengan itu," katanya dalam rancangan untuk mengadakan perhimpunan di Padang Merbok, Kuala Lumpur.

"Bagaimanapun, kita berharap bahawa lebih dekat dengan tarikh itu, polis akan dapat menampung permintaan kami."

Beliau menambah: "Tetapi saya faham tangan polis 'terikat dalam hal ini Ia Putrajaya menarik tali di sini Mereka perlu belajar bagaimana untuk menghormati majoriti, yang mengambil berat tentang penipuan semasa pilihan raya baru-baru ini...


Semalam, Dang Wangi, Ketua Polis Penolong Pesuruhjaya Zainuddin Ahmad telah mengeluarkan satu lagi amaran yang kuat daripada pihak berkuasa.

Bercakap pada sidang akhbar, polis yang bertanggungjawab atas kawasan di mana perhimpunan itu hendak diadakan memberi amaran bahawa pihak penganjur menghadapi pendakwaan walaupun pihak polis telah menerima pemberitahuan perhimpunan 10 hari terlebih dahulu, seperti yang ditetapkan di bawah Akta Perhimpunan Aman (PPT) 2012 . Ini adalah kerana pihak penganjur tidak mendapat kelulusan daripada Dewan Bandaraya untuk menggunakan padang.

Beliau berkata polis tidak akan membuat apa-apa persediaan untuk menampung perhimpunan tetapi mereka akan hadir untuk "menguatkuasakan undang-undang".

Tetapi Rafizi menjawab bahawa perhimpunan akan diteruskan sehingga Kerajaan telah pun membayar perhatian kepada tuntutan mereka. "Lebih cepat mereka sedar ini, lebih baik."

Satu siri Black 505 perhimpunan, yang bermula pada 8 Mei, telah dianjurkan oleh pihak pembangkang untuk membantah keputusan pilihan raya 2013, yang telah dicemari dengan tuduhan penipuan dan penyelewengan.

Mereka juga telah dipanggil untuk meletakkan jawatan tembaga teratas dalam Suruhanjaya Pilihan Raya.

Rafizi juga mengesahkan bahawa, bertentangan dengan laporan sebelumnya, bidang itu tidak ditempah untuk acara lain pada hari Sabtu itu sendiri.

"Ia hanya ditempah untuk jangka masa, yang dianjurkan oleh Majlis Olimpik Malaysia, pada hari berikutnya. Beliau berjanji bahawa perhimpunan itu akan menjadi lebih sebelum 18:00 untuk membolehkan penganjur jangka masa untuk menubuhkan sebelum acara pada hari Ahad.












Share this article :

Tiada ulasan:

Blogger Widget Get This Widget
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cananglahnie - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger